roti daging goreng.

salam.


hari2 aku mesti dok pikir nak masak apa.hari ni bgn tidur je aku terus bkk peti ais tgk ada apa benda yg blh dimasak.ok tipu je.bgn tidur msti la mandi,gosok gigi dulu.hehe.


aku bkk peti ais,tgk ada daging kisar je lebihan yg aku masak spageti itu hari.lps tu ada la roti gardenia setengah buku.ermmm nak masak apa la.maka aku menggugelkan diri cari resepi yg ada kaitan dgn daging cincang.semuanya mcm ssh nak buat.ekceli tak la ssh tp takde bhn2 yg mencukupi.


then,terjumpa la resepi roti daging cincang.sng je nak buatnya.semua bhn2 aku ada kecuali tomato.apa lg,berkobar2 la aku nak buat.hehe.aku bljr drpd video ni (sila klik gmbr utk tgk video):




kredit to: try masak

disebabkan aku mkn sorg je,maka semua bhn2 ni aku bahagi dua.ni pun byk jgk hasilnya.aku baru mkn separuh.separuh lg tunggu ptg2 nanti baru mkn blk.ni hasil aku buat:


warna dia tak mcm dlm video tu pulak.mungkin sbb kurang sos cili kot.tp apa2 pun rasa dia mmg terbaik la.cpt pulak tu buatnya.mmg tak tipu.rasa dia mmg sedap.lain kali blh buat lg.:)



Ingredients

1) Roti - dipotong dadu (8 keping)
2) Daging cincang (150g)
3) Telur (2 biji)
4) Bawang besar - dicincang (1 labu )
5) Tomato - dicincang (1 biji)
6) Sos cili (8 sudu)
7) Minyak sayuran (4 sudu)
Directions

Mula-mula, tumis bawang besar sehingga layu dan naik bau. Kemudian masukkan daging cincang.

Kacau rata sehingga daging masak dan empuk.

Seterusnya, masukkan tomato, telur, sos cili dan juga roti.

Kacau rata sehingga semua bahan sebati bersama semua rasa.

Roti daging goreng bolehlah dimakan menggantikan nasi. Selamat mencuba.


p/s: sekali sekala gantikan nasi dgn roti.sama jgk kalorinya. :)

Terima Kasih baca KISAH aku.

7 penyibuk:

Umee Meriani A.S said...

yes.. ko buktikan ko leh masak... hebat2

miss yanyan said...

laaa ko baru tau ke aku pndai masak?

Umee Meriani A.S said...

hahahahahahahahaha... lama dah tahu.. saja nak sakat ko...

hyunHMK said...

tu leh makan ke bha???? hehehehe.. tapi biasanya makanan yang xde rupa yg sedap

miss yanyan said...

stud:sakat bawak bahagia..haha
hyun: sedappppp...

hyunHMK said...

aku nak mencuba yang malas.. yg aku tau rebus bebola daging pastu panaskan prego spegetti sos.. tuang jew kat bebola daging tu... cam makan subway marinara meat ball

miss yanyan said...

pergh..lain kali aku try yg tu lak..hehe

Post a Comment

pengomen tegar

You are viewing "roti daging goreng."
7 penyibuk Add your own!
Filed under Labels:
Posted on Wednesday, February 16, 2011
Subscribe through Atom feed.
 

Blog Template by WawaZameri.com