kerempeng??.

salam.


mata dah ngantuk2 tp ttp nak updet.tiba2 lately ni aku mcm risau lak tgk diri sendiri.tiba2 rasa mcm kurus sgt2 pulak.pttla ramai ckp aku keding la,kerempeng la,kering la.mula2 aku takde la rasa sgt.tp bila timbang berat baru ni,sah berat aku makin menurun.dah kurang dr target asal.


ni bkn aku ye.gmbr hiasan semata2.

erm.masa sekolah dulu aku mmg dikategorikan kurus.lps tu bila dpt PLKN,berat aku naik mendadak sampai 6 kilo!msti korang heran kan?sepatutnya mesti lg kurus,ni terbalik pulak.hehe.mana taknya,kami dihidangkan mkn sampai 6x sehari padahal aktiviti tak brp sgt.yela,1st batch la katakan.baru sesi permulaan.sbb tu tak ada benda sgt pun.batch slps kami baru diorg ragging betul2.hehe nasibla.:)

habis 3 bln training PLKN,ramai yg tegur aku makin berisi.tgn aku mmg ketara semakin bsr.haha.tp aku tak ambil peduli pun.aku sjk dulu mmg takde istilah diet dlm hidup aku.aku suka mkn.tak kira la mknn tu brp kalori pun.semua aku bantai!

aku start nak kuruskan badan masa 2nd year kat U kalau tak slh.kalau ikutkan mmg taknak pun.mcm aku ckp td,takde istilah diet dlm kamus hidup aku.disebabkan nak pakai seluar kakak aku la aku terpaksa kuruskan badan.kenapa?sbb masa tu ada annual grand dinner.aku nak pakai baju ala2 funky (gaun+seluar).takde seluar cantik pulak masa tu.dok fikir kalau beli takut tak pakai2 pulak lps tu.so nak pnjm la seluar kakak aku.kakak aku ni sgt2 la kurus.mmg seluar dia aku takleh nak masuk.maka sbb tu la aku diet.tp aku diet takde la sampai tak mkn.mkn mmg wajib!ada org sampai tak mkn nasi langsung.aku tak mcm tu.nasi mmg wajib ye.hehe.so cara aku,mkn tp kuantiti sikit.nasi aku ambik sesenduk je rasanya.lps tu kurangkan mkn ayam,mkn sup daging je.minum air suam je.cara aku ni berjaya kurangkan berat aku sebanyak  4,5 kilo kot dlm masa 3 bln.:)

lps tu aku mcm puas hati sgt lak dgn berat badan mcm tu.jadi aku maintankan.tp selalu jgk dok naik-turun-naik-turun.

aku rasa aku start makin kurus sjk duduk kat rumah sewa masa aku kerja dulu la.mula2 masa duduk berempat kitorg rajin jln2 cari mkn mlm2.tak pun masak je.tp bila dah tinggal berdua pulak,pencarian mknn tu dah makin mls.sbb ber2 je kan,nak msk pun mcm rugi.dapur tu jrg2 berasap.ktorg mkn masa blk keje tgh ari je.mlm mkn ringan2 je mcm buah ke,kellogs ke.kdg2 bila rasa lpr sgt je baru kuar cari mknn.

lps tu skrg ni pun,aku duduk dgn kakak aku.bila kakak aku g keja,aku sorg2.bila sorg2 mmg takde mood la nak masak beria.sbb aku sorg je mkn kan.apa yg aku msk hari2 simple je.ayam goreng,tak pun goreng nasi.nasi pun masak 1 pot je utk aku sorg.kakak aku blk keje tak mkn sbb dia jns tak mkn mlm.aku pun dah terikut2 dia pulak tak mkn mlm.hukhuk.kalau duduk dgn mak mahu mkn berganda2 kan.

huu sbb tu la aku makin kerempeng ni.aku nak start mkn byk blk ni nak kasi makin berisi sikit.kurus sgt lak aku rasa.ni minggu ni pun byk gak aku mkn.mcD je dah 2x dlm seminggu.siang td pun ada mkn2 dgn family,aku mkn sampai perut dah tak blh nak muat dah.harap2 dpt la naik sekilo 2 ke,jadi la.:">

p/s: ada sesetengah lelaki tak suka perempuan kurus.

Terima Kasih baca KISAH aku.

3 penyibuk:

mashi said...

br teringat badan ko naik pas balik dr PLKN

miss yanyan said...

hahha...berisi kan aku masa tu?

Unknown said...

minum susu anti kurus kerempeng

Post a Comment

pengomen tegar

You are viewing "kerempeng??."
3 penyibuk Add your own!
Filed under Labels:
Posted on Tuesday, February 15, 2011
Subscribe through Atom feed.
 

Blog Template by WawaZameri.com