la iqro ha fiddin.

salam.


la iqro ha fiddin.tiada paksaan dlm Islam.




td aku tgk ulangan drama ni.masa mula2 tayang ari tu aku tgk jgk tp tak bape fokus sbb sambil2 berlaptop.hehe.tp masa ending dia aku dpt la menghayati.mmg sedih la citer ni.so masa ulangan td aku hayati btl2 jln citer dia.lg terasa kesedihan tu.


Kisah ini mengisahkan Nurlia, lakonan Sharifah Amani yang sentiasa  mengalami masalah dalam hidup dia tetapi tetap berpegang teguh dengan  ajaran Islam. Zach X Factor pula membawa watak Dr Edward yang kematian  bakal isteri di hari perkahwinan 
Susan  Lankaster pula sebagai biarawati manakala Fauzi Nawawi pula membawa  watak seorang yang menggunakan nama agama untuk kepentingan  peribadi.Kemudian, Dr Edward dan Nurlia ni ditakdirkan berjumpa,  berkawan, dan mempunyai perasaan antara satu sama lain. Disebabkan  berpegang teguh pada agama, Nurlia tidak menerima cinta Edward  sehinggalah Edward memutuskan untuk membunuh diri. Tapi akhirnya dia telah meninggal dunia akibat terjatuh..dan Edward sebenarnya telah sempat meninggal dunia dalam Islam bersama  3  pengorbanan murni yang sempat dilakukan....Matanya , Buah Pinggangnya..dan Hatinya..."
-kredit to forum cari.

paling aku suka salah satu dialog nurlia & edward:


nurlia: apa yg dlm dunia ni awak tak blh nak dpt sampai terpaksa mencuri?
edward: hati awk.


so sweet.lagu2 background dia pon main peranan yg buat jln cite ni sedih.2 lagu favourite aku,Tuhan Beri Aku Cinta & Menanti Cinta.:)


harap drama ni blh dpt drama terbaik!tabik kat pengarah dia-fairuz loy.


p/s: sedih tp tak menangis.




Terima Kasih baca KISAH aku.

0 penyibuk:

Post a Comment

pengomen tegar

You are viewing "la iqro ha fiddin."
No Comment Add your own!
Filed under Labels:
Posted on Thursday, February 03, 2011
Subscribe through Atom feed.
 

Blog Template by WawaZameri.com