tgk wayang & buat surprise kat mak.

salam.


skrg ni tgh kecoh la psl citer HIKAYAT MERONG MAHAWANGSA yg tgh ditayangkan skrg.dgrnya cite ni bakal gegar panggung!aku pun beria-ia laa ajk kakak aku yg sulung tu g tgk citer ni.mula2 ingat nak tgk masa hari 1st tayang (10 Mac),tp tiket full beb!so,kami dpt book tiket smlm (jumaat) mlm pukul 10.50.


masa kami sampai panggung dgr announcement ckp tiket dah habis.so sapa2 yg tak beli lg tu xde can la nak tgk mlm td.gila dahsat la cite ni kan.naseb baik laa dah book online awal2.




sblm aku tgk citer ni aku ada terbaca review dr org yg dah tgk.ada yg ckp best,ada yg ckp tak best.ok,ni pendapat aku pulak.


citer ni mmg gempak la dari segi set dia,environment,props semua tu.mmg tak sangka la anak Malaysia blh buat filem setanding hollywood.mmg tabik laa kat KRU.sampai terlupa yg filem ni filem Malaysia.tambah2 byk ckp English berbanding Melayu kan.tapi...(ada tapi pulak?hehe)


tapi...bg aku laaa,jln cerita ni sgt boring!dr mula sampai habis,agak bosan la.aku tak phm pun cerita ni psl apa.tambah2 sblm tgk aku tak kaji dlu psl citer ni,sinopsis dia psl apa semua aku tak baca.mungkin sbb tu aku blur kot..


masa kuar panggung,aku ada dgr sekumpulan minah2 ni ckp, "best giler!"


hmm,mungkin filem ni tak kena dgn jiwa aku kot.aku kan suka filem2 romantik.ahaks.pasal sejarah2,hikayat2 ni sbnrnya aku tak brp nak suka.sbb tu la dulu masa sekolah subjek Sejarah aku selalu markah rendah.haha.


tp,takde apa nak dikutukkan pun citer ni sbb citer ni mmg gempak,hebat.cuma tu la,jln cerita dia aje.ni pendapat aku je la.jgn lahar aku lak.hehe.aku just kasi pendapat je.lain org lain pendapat kan.so tak kisah la kalau ramai yg ckp citer ni best ke sbb mungkin kena dgn jiwa diorg.ok?


apa2 pun,aku suka pantun dlm citer tu:


sampai masa tibanya waktu
redup hati kamu berdua
bila dua jasad bersatu
hidup mati jadi bersama




ok,ni cerita pasal surprisekan mak aku pulak.hak2.






kisahnya,pg td aku blk Ipoh!sbnrnya takde dlm perancangan pun.asalnya kakak aku yg sulung je nak blk.skrg kan cuti sekolah so dia saja la bwk anak dia duduk kat Ipoh spjg cuti.diorg blk naik keretapi sbb nak merasa anak dia tu naik.


lps tu,tiba2 je akak aku yg 2nd pun ajk blk.katanya abg ipar aku nak pegi kenduri kawen kwn dia kat kedah esok.so lps hantar akak aku yg sulung & anak dia kat KL central,kami terus la bertolak blk Ipoh.mak aku tak tau ni yg kami nak blk.dia tau yg kakak aku yg sulung dgn anak dia je.kami pun pesan la kat kakak sulung tu supaya tak bgtau mak aku.surprise la konon.haha.


akak aku yg sulung tu sah2 la sampai dulu sbb diorg blk naik keretapi laju (ETS).kami ni dahle 2x berhenti utk breakfast ngan tukar lampin budak2.so sampai lwt sikit.masa sampai je kat kwsn perumahan mak aku,aku saja je buat2 call dia.konon2nya nak tanya khabar la.


aku: mak tgh buat apa?
mak: tgh kemas dapur ni ha...
aku: saja la tepon mak nak tanya khabar.mak sihat ke?
mak: hmm..mcm biasa la tangan bengkak2 ni tak baik2 lg.sihat ke tu?
aku: sihat la.ari tu je batuk2,selsema,sakit tekak...
mak: tu la...pot pet pot pet...(mak membebel)
aku: yela..mak dah mkn?
mak: mak tak masak pun hari ni.sinki rosak.blablabla (membebel lg).
aku: ouh...yong dah sampai?(buat2 tanya)
mak: dah lama dah sampai.awat tak ikut yong blk sekali?
aku: saja la mls nak ikut.lain kali la blk.tgk la nanti blk lama sikit ke. (thn gelak).


dok borak punya borak,sampai la kami betul2 dpn rumah mak aku.


aku: mak,bkk pintu jap.
mak: kenapa pulak nak bkk pintu?
aku: alaa,bukak aje la.
mak: oooo blk ipoh ka?awat tak habaq?ni blk ngan sapa ni???
aku: dgn kak yang laaa. (masa ni aku dah tersembur ketawa)
mak: amboi hangpa buat surprise naaa.


tettt tettt.mak aku terus letak telefon sbb nak bkk pintu.tergelak2 je kitorg masa keluar dari kereta.mak terkena beb!hehehehe.


p/s: bestnya dpt blk Ipoh.dpt mkn aiskrim potong yg org cina dok jual naik motor sambil bunyi2 loceng.haha.




Terima Kasih baca KISAH aku.

4 penyibuk:

FEENA ZAIN said...

emmm, bg aku HMM juz nice la...mgkin ko xbp nk suke cte epik kot..lgpon, aku dah study sinopsis cte ni awl2..2 pasal aku x blur tgk... hehe

miss yanyan said...

aah tu la..mcm aku tls kat entry ni la..mgkin sbb bkn jiwa aku,pastu x study dlu pasal cite ni..sbb tu aku blur dr awal smpai akhir..haha

nas said...

best yerr dpt kenakan mak ko...

miss yanyan said...

hehehe...mak terkena beb...

Post a Comment

pengomen tegar

You are viewing "tgk wayang & buat surprise kat mak."
4 penyibuk Add your own!
Filed under Labels:
Posted on Saturday, March 12, 2011
Subscribe through Atom feed.
 

Blog Template by WawaZameri.com