penantian berbaloi.

assalamualaikum,


Alhamdulillah.setelah 3 bln menganggur,berendam air mata,dgr caci maki org,rasa stress dan down gila2,akhirnya aku dpt kerja.






khamis lps,aku dpt call dr seseorang yg katanya dari Tele-Temps.Tele-Temps ni adalah agensi mencari pekerjaan.dia offer aku kerja kat TM cyberjaya sbg Customer Service.kerja ni katanya ada 3 shift.pukul 7.30pg-2.30ptg,2.30ptg-9.30mlm & 9.30mlm-7.30pg.mula2 dia ckp ada interview.lps tu tak lama lps tu dia call blk katanya tak payah interview.terus dpt kerja ni.dia suruh aku dtg esoknya utk sain kontrak.adoii cpt gila.bg la aku fikir dulu kan.


stlh bincang2 dgn kakak2 aku,aku pon terima offer ni.sebabnya tgk time shift dia mmg tak 'mengerikan'.maksudnya,kalau habis mlm bukanlah tgh2 mlm.kalau habis pg pon,bukanlah pg2 buta.sbb tu aku terima job ni.aku ajk kakak aku tgk2 kwsn TM cyberjaya tu.jalan nak ke situ dr putrajaya mmg sng la.kereta tak byk sgt tp laju2.biasalaa highway kan.ngeri gak aku nak bwk moto ke tmpt kerja.tp aku tabahkan aje la kot.


isnin aku ke Tele-Temps ni utk sain kontrak.then,dia ckp hari rabu (hari ni) kena training kat TM Annexe.brp lama tu,tak pasti.maka ke sini la aku hari ni utk lapor diri & berkursus.ada 9 org semuanya.4 org dah start last week,5 org pulak hari ni.8 perempuan,sorg je laki.nampak sgt laki dah makin pupus.haha.


masa breafing,rupa2nya kitorg ni diberitahu yg kitorg bknnye kena kerja kat Cyberjaya tp kat Menara TM rebung tu je.pulak tu,bukannya kena shift2 seperti yg dikatakan,tp office hour je.


kerjanya tak ssh mana.cuma handle aduan2 dari pihak sekolah je.sbb,TM dpt kontrak dari Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) utk bekalkan Internet kat sekolah2 yg dinamakan School Broadband.kiranya,kalau ada pihak sekolah yg call utk mengadu apa2,kitorg ni la yg kena ambik report,masuk dlm sistem & hantar report tu kat unit2 berkenaan.gitu la lebih kurang.


gaji pon ok la.aku skrg ni nak cari rumah sewa.tp ada 2 org yg masuk sama dgn aku td ajk menyewa ngan diorg.mungkin aku akan duduk ngan diorg la nanti.


tp yg agak tak best kerja ni,kitorg ni bukan under TM betul2 lg.under Tele-Temps dulu.mengikut kefahaman aku,kitorg ni kontrak dgn Tele-Temps 3 bln,lps tu baru kontrak dgn TM.lps tu,kalau kontrak TM dgn sekolah ni ada lg,kitorg akan diserap.tp ada jgk yg ckp kontrak dgn Tele-Temps ni mungkin sthn.entah la,tunggu aje la nanti.harap2 dpt permanent.huhu.kalau under Tele-Temps ni bkn apa,duit gaji kita diorg ambik sikit.dgrnya dlm RM200.so sepatutnya gaji aku byk lg la.lps tu xde apa2 keistimewaan sgt.klinik panel pon xde.hmm,doa2 la dpt permanent.


esok ada training lg,sampai jumaat.isnin baru stat kerja.berdebar rasanya.ahaks.:D


p/s: skrg mmg ssh nak cari kerja.kalau ada pon kontrak je.so terima je la kerja apa2 pon wpun kontrak drpd duduk goyang kaki je tak dapat apa.:)
Terima Kasih baca KISAH aku.

16 penyibuk:

Anonymous said...

untunglah da kejeee

miss yanyan said...

alhamdllh..rezeki..nanti turn cik pan lak..:)

mashi said...

bestnye dpt keje kat menara, smart tempat tu hehehe...tahniah3

hyunHMK said...

syukuuuurrrr

..Qemar.. said...

tahniah kekup..so nti leh le dating2 kt sogo.bole ke?hahahaa..

miss yanyan said...

mashi: tq2..
hyun: alhamdulillah..:)
qemar: sogo x jauh ke?hehe..

Awangku Johan said...

salam ziarah dan salam perkenalan dari saya.. izinkan saya follow blog awak ek.. oleh itu, mai la singgah ke blog saya.. kalau suka follow ya.. thanks

miss yanyan said...

ok thanks coz follow.nnti sy follow blk..:)

♥ iLi ♥ said...

ni baru leh masuk blogger. angin aku...
semalam aku update blog terus aku g tido. stress giler. pas tido je..haha.

miss yanyan said...

hehe..kat opis aku pon kena blok blog..fb pong..uwaa..

♥ iLi ♥ said...

bertabah la...T_T
aku memahami ko...

..Qemar.. said...

ne ade jauh.org kije UM salu lepak sogo n jln TAR time jumaat.kamu amik putra lrt smpi msjd jamek,n then jalan sajerk.klu agak2 mls tukr lak lrt star g stesyen bandaraya.kui2.smpi sogo sudah.hihi..

miss yanyan said...

loli: blh rupenye..haha..
qemar: baru tau ari jumaat rupenye kaum hawa rehat sejam je mcm biasa..uwa..

endless love said...

sy pon baru dapat call dr tele temps ni..
ade keje kosong kat TNB..
patut amik offer ni ke x?
sbb dulu sy penah apply keje through agency ni
tp lame dulu time after spm,
dorg suh byar rm200 kalau nak dorg carikan job

miss yanyan said...

Cik iza sy xtau tnb mcm ne..kalo cnfirm blh diserap terima laa offer tu :p

MissSelatan said...

Salam kak mintak pandangan..saya bru dpt panggilan tele temps nie.dia kata kerja di TM cyberjaya.dan telah diterima temuduga pada 23.8.2017 di cyberjaya..selepas baca blog akak..tele temps ini okk atau tidak ye ..patut ke saya terima tawaran syrikt tu

Post a Comment

pengomen tegar

You are viewing "penantian berbaloi."
16 penyibuk Add your own!
Filed under Labels:
Posted on Wednesday, March 23, 2011
Subscribe through Atom feed.
 

Blog Template by WawaZameri.com