abang yang baik hati.

salam.


aku bkn nak cerita psl abg kandung.oh tidak.abg angkat?ceh,aku takde abg angkat.tak main la nak angkat2 ni.hehe.tp kisah seorang abg yg aku start kenal dlm bln jun 2008.


masa tu aku praktikal kat 1 company kat cheras.aku ditugaskan di unit IT.dlm unit tu,ada 3 org staff di mana semuanya lelaki.supervisor aku pun lelaki.so bila aku dtg situ,aku the only female.ahaks.


mulanya mmg aku kekok,aku segan,aku malu semua ada.mana taknya,aku sorg2 je perempuan kan.disebabkan tu,aku jadi seorang pendiam sgt2.padahal yg sbnrnya aku seorang yg kecoh.haha.


aku ni tak reti nak start perbualan dulu.kalau org tak tegur aku dulu,aku mmg payah nak tegur org dulu.ntah,mmg pe'el aku mcm ni.diorg kat situ pun jenis tak menegur aku sgt,jadi aku pun senyap je la.duduk buat hal aku je.tambah2 semua lelaki kan,tak reti la aku nak borak2 dgn diorg.kdg2 diorg ada jgk buat lwk sesama diorg.mmg aku nak gelak sgt2 tp aku thn smpai sakit perut.haha.ntahla,mcm segan lak nak gelak berdekah2.


antara semua staff kat situ (selain supervisor aku sbb dia bilik lain),sorang ni je yg ok.dia yg rajin tegur aku,selalu tunjuk ajr.dia tua 5 thn dr aku.tp aku takde la panggil dia abg.panggil nama je.nama dia Lan.dia mmg baik.cara dia tegur aku ke,tnjuk ajr ke bukannya mcm nak menggatal,tp sbg senior kpd junior.dia dah bertunang pun masa tu.(skrg dah kawin + anak sorg).


bila dtg lg sorg budak praktikal yg cun melecun,lelaki2 lain semua mcm nak menggatal,dia je tak.padahal yg menggatal tu laki org,bapak org.dia yg single tu pun tak menggatal.serius aku respek dia.


6 bln aku praktikal kat situ.lps aku habis praktikal,aku dah tak jumpa langsung dgn diorg2 ni.tp dgn Lan ni,ada jgk berYM dgn dia.dia rajin jgk tegur aku kat YM.tanya aku buat apa skrg,apa cerita skrg.


yg paling aku agak2 terharu jugak la,dia rajin carikan aku kerja.kalau ada kosong mana2 dia inform kat aku.kat company dia skrg pun ada kosong,bersungguh2 dia nak tlg aku.mintak aku hantar kat dia resume.ops lupa nak bgtahu,dia dah tak kerja kat company aku praktikal tu.dia dah dpt kerja kat tmpt lain.


even dia takde pertalian darah dgn aku,tp dia sgt2 baik hati.rajin tlg org.aku amat2 hargai pertolongan dia.bukan aku yg mintak,tp dia sendiri yg nak tlg.


hmm,ekceli aku takut kalau kerja atas pertolongan org.sbbnya kot la hasil kerja aku tak memuaskan,nanti tak pasal2 org yg rekemenkan aku tu dpt malu.tp apa2 pun mmg aku berterima kasih byk2 yg tak terhingga kat Lan.baru hantar resume je pun,blm kena panggil lg.tp kena panggil interview ke tak ke,aku ttp nak ucap terima kasih sbb dia sbb dia nak tlg aku.bukan sekali dia tlg aku carikan kerja,tp 2,3 kali jgk la.baiknya hati Lan.


aku harap dia hidup bahagia hingga akhir hayat.:)


p/s: org baik akan dibalas baik.:)
Terima Kasih baca KISAH aku.

1 penyibuk:

miss yanyan said...
This comment has been removed by the author.

Post a Comment

pengomen tegar

You are viewing "abang yang baik hati."
1 penyibuk Add your own!
Filed under Labels:
Posted on Tuesday, March 08, 2011
Subscribe through Atom feed.
 

Blog Template by WawaZameri.com