selamat tinggal 2010.

salam.

sekarang dah masuk 2011.dah dkt sbln dah.tp masih lagi peringkat awal.aku harapkan 2011 ni ada kebahagiaan dan kegembiraan datang.aku tak suka 2010.kenapa aku cakap mcm tu?entah,2010 ni banyak sgt cerita tak best.terlampau.

1. dapat keja kat tmpt pedalaman.dah tolak twrn sbb byk mslh.smpai menangis mntk tuka tmpt tp x dpt.last2 terima jgk atas desakan majikan.

2. org yg mula2 tumpangkan aku ke tmpt keja dah xmau tumpangkan aku.atas sbb apa xtau.mgkin ssh nak angkut aku naik moto ke kwsn pedalaman mcm tu.jalan berbatu2,berpasir2.ok, aku paham.aku nak quit keja.tp lagi sekali atas desakan majikan, aku tak jadi berhenti.

3. terpaksa bwk skuter tak berlesen utk ke tempat keja.tak sempat nak amek lesen dulu.naseb baik keje kat pedalaman so tak kisahlah xde lesen pon.

4. disebabkan baru berjinak2 bwk skuter,aku byk kali eksiden.2x jatuh moto biasa je.kali ke3 jatuh teruk.kaki luka.aku fobia dah nak bwk skuter ke tmpt keja.so aku tumpang org lagi.kali ni org lain.mesti korang akan ckp,"ala skuter kan sng je."ye memang.tapi untuk bwk ke kwsn jalan yg agak teruk mmg ssh.kebesaran dan keberatan skuter tu menyebabkan aku ssh nak balancekan masa bwk.tambah2 lagi jalan tu berpasir.korang bayangkanlah sendiri.

5. housemate aku menjauhkan diri dari aku tanpa sbb yg pasti.dah tanya kenapa tp xde jwpn.tak tau apa slh aku.aku sendiri tak pasti.last2 aku mengalah, aku yang keluar dari rumah tu dan duduk dgn org lain.sigh!~

6. nak amek lesen moto.dah lulus ujian komputer.dah byr RM200.tp org kelas memandu tu tak mau ajr.alasan depa aku ni langsung tak tahu bwk moto.yg dtg dftar kelas tu semua tahu bwk.diorg just nak dapatkan lesen je.aku sorg je yg tau bwk skuter aje.diorg mmg tak mau ajr langsung!aku siap kena maki lagi.sgt sakit hati!

7. lagi sekali hampir2 nak quit keja bila sorg2 housemate aku keluar dr rumah kami tu.sorg dah habis kontrak,sorg dpt twrn lain,sorg nak mintak tukar negeri.dugaan ni mmg buat aku sgt tertekan.aku mmg tak blh nak hidup sorg2.tambah2 aku pegi keja pun menumpang org a.k.a housemate aku.nanti kalau dia takde,aku nak pegi keja mcm mana?nak ke mana2 pun ssh dgn keadaan aku yg tak bertransport dan berlesen ni.dahla bas susah nak dpt.serius aku tak blh!tp Tuhan syg aku.nasib baik housemate aku yg mintak tukar negeri tu,permohonan dia ditolak.amin2.so aku tak jadi quit.tp skrg bila aku yg dah habis kontrak,dia pulak yg duduk sorg2.nak buat mcm mana kan.benda tu semua bkn kita yg mintak.

8. skuter rosak.aku dah habiskan beratus2 utk baiki skuter aje.mmg dugaan sungguh.

9. ramai kawan2 sebaya dah kahwin!2010 diakhiri dgn jemputan kahwin yang berlambak2.aku sampai stress jadinya.kenapa?nanti aku cerita kat entry baru.

itu antara dugaan tahun 2010.aku harapkan 2011 banyak suka drpd duka.amin... 

Terima Kasih baca KISAH aku.

0 penyibuk:

Post a Comment

pengomen tegar

You are viewing "selamat tinggal 2010."
No Comment Add your own!
Filed under Labels:
Posted on Sunday, January 23, 2011
Subscribe through Atom feed.
 

Blog Template by WawaZameri.com