dalil cinta.


pernah tgk drama ni?kalau tak silap aku dah 3x tayang kat tv3.1st masa cerekarama,2nd masa nak bertanding Anugerah Skrin,3rd baru2 ni (hari jumaat kalau tak silap).

3x jugak aku tgk.tak jemu pon.aku suka cerita ni.ia sejenis lawak ringan yg penuh dgn mesej yg mendalam.mmg sesuai ditonton oleh bakal isteri,isteri,mahupun yg masih gadis.hehe.

apa mesej dia?

meh aku ringkaskan sikit cerita ni.

drama ni mengisahkan sepasang couple (sharifah amani & fahrin).sorry tak brp nak ingat pulak nama watak diorg.sh.amani seorang student lg.fahrin pulak dah kerja sbg mekanik.aku agak jarak umur diorg ni sure jauh kot.

1 ari ni sh.amani tidur kat rumah fahrin (ada mak fahrin sekali ye,jgn slh faham.hehe).mak fahrin (wan nor azlin) mintak amani masakkan nasi n lauk sementara dia nak keluar.amani ni mmg tak tahu langsung masak.nak coverline punya pasal,dia pegi ke warung kat kg tu pastu suruh makcik warung tu masakkan.bangga je dia hidangkan lauk tu kat bakal mak mertua konon2nya dia la yg masak.apa lg,dpt pujian hebat la.

lps tu bermula kisah yg depa ni nak kawen.amani ni kira budak lg la sbb student lg kan.kalau ikutkan dia tak layak lg nak kawen.mana taknya,lipat baju tak reti,baju mak basuhkan lagi.masak tak tahu.tp dia berkeras jgk nak kawen.

maka kawen la depa.mmg big problem la bila dah berumahtangga ni.semua serba tak kena.amani ni mmg jenis pemalas tahap gaban.bgn tdur lmbt.tak masak.beli lauk je tu pon tak hidangkan dlm pinggan.blh lak suruh suami dia mkn dlm polistren je.haha.

rumah jgn ckp la.mmg selerak habis.dapur bersepah2.sampai kena tegur dgn mak.konflik bermula bila mak mertua dia dah dpt tau yg dia sbnrnya tak tahu msk.so dia uji menantu dia ni suruh masakkan lagi.gelabah habis la jadinya.siap sorokkan lagi kunci motor amani ni sbb tak nak bg dia pegi warung lagi.

konflik dia dgn fahrin lak jadi bila mak mertua masuk campur n menegur sikap pemalas si amani ni.terjadi perbalahan antara menantu dan mertua sampai menjejaskan hubungan suami isteri.so fahrin ni bertindak keluar dari rumah tu.

kalau nak cerita lagi mmg panjang.aku pon tak larat nak story dah.tapi kesimpulan drpd drama ni,kalau rasa tak bersedia lagi nak kawen tu tak payahlah kawen.

kalau dah kawen tp rumah tak reti nak kemas,tak reti bg suami mkn,tak reti bgn awal,pendek kata pemalas la baik tak payah kawen.

risau je aku kalau aku dah kawen nanti mcm ni.hopefully tak la kan.yg paling penting harap2 tak dpt mak mertua cerewet.haha.takut jgk bila mak mertua mintak masak mcm2.mau aku kecut.mmg la dah blh masak tp kot la tak memenuhi kriteria mak mertua nak?mintak simpang la.hehe.

sudah2.mengarut sudah aku ni.dah kul 12.24am dah.time utk tidur sbnrnya.

ok jumpa next entry.

Terima Kasih baca KISAH aku.

1 penyibuk:

miss yanyan said...

try

Post a Comment

pengomen tegar

You are viewing "dalil cinta."
1 penyibuk Add your own!
Filed under Labels:
Posted on Monday, January 24, 2011
Subscribe through Atom feed.
 

Blog Template by WawaZameri.com