kahwen?.

salam.


seperti enty sblm ni,aku nak cerita kenapa aku stress pasal kawan2 aku ramai dah kawen.


penghujung tahun 2010 ramai sgt2 kawan aku kawen.rata2 yg umur sama aku.24 dah kawen?wah.bg aku mcm terlalu awal.tp bila ramai yg kawen umur 24,adakah aku yg terlambat?


aduh,mmg tertekan tgk kwn2 kawen.aku je yg belum.tapi aku takde la desperate nak kawen pon.aku blm ada komitmen ke arah tu.keja blm lg.kira masih blm ada duit yg cukup.aku kalau blh nak kerja dulu,nak ada kereta dulu baru aku pikir nak kawen.


tapi yang buat aku tertekan sbb aku still blm ada bf.skrg nak masuk suku abad.sepatutnya dah layak nak berteman.kdg2 aku cool je.lagi suka sorang2.tp bila tgk kwn2 dah ada partner,terbit jgk rasa cemburu.nak jgk merasa bergayut,berdating,ada org ambil berat,ada org buat aku happy hari2.


tp hakikatnya takde pon semua tu.henset pon hari2 senyap je.sampai aku sengaja biarkan dlm bilik.mls mau amik tau.selalunya bila aku jeling balik enset tu dlm bilik,mmg xde apa2 pon.sbb tu aku selamba je biar benda tu jauh2 dari aku.sadis2.


tapi sbnrnya tak patut buat mcm tu.buatnya ada org call utk interview kan dah terlepas.so far setakat ni xde lagi la jadi mcm tu.tapi mcm siang td,bila aku tgk balik enset aku,ada 4 miskol!wah..bapak aku ngan abg aku call byk kali.diorg ingtkan aku sorg2 duduk kat putrajaya.aku tak kasi tau diorg yg aku tak jadi blk sana.so bila aku x angkat fon diorg dah mula risau.ingtkan jadi apa2 dah kat aku.sorry sgt2.huhu.lps ni enset kena sentiasa ada kat tepi.


berbalik pulak cerita pasal kahwen.adakah aku desperate?entahla.umur mcm aku ni mmg layak dah nak berteman.aku nak hubungan yg serius smpai ke jinjang pelamin.insyaAllah.dah xde masa dah nak main2.dan aku cukup pantang org yg main2kan perasaan aku.aku dah dewasa la.jgn buat aku mcm budak2.huh,bunyi mcm serius kan?


aku skrg dah pandai masak berbanding dulu.aku skrg dah ada sifat keibuan.hehe bunyi mcm riak je.taklah.saja je nak puji diri sendiri.kalau dulu aku tak amek kisah pasal masak,skrg aku dah suka masak.tapi blm tahap expert lagi.bila nak masak ttp kena tgk resepi jgk.kalau masa mula2 aku dpt anak buah dlu aku mcm tak brp suka (jeles la konon),tp skrg aku suka budak2.bila tgk muka anak2 buah aku,terdetik je dlm hati,bila la aku akan ada anak sendiri?


skrg sementara tgh cari kerja aku duduk dgn kakak aku.hari2 aku masak,basuh kain,kemas dapur,tlg tgk2kan anak2 buah.pendek kata dah jadi mcm suri rumah dah.cuma suami je blm ada.haha.


berangan ke aku ni?hmm agak la.bila tgk baju lisa surihani dlm Majalah Eh! mula la aku berangan nak buat baju mcm tu masa aku akad nikah nanti.wah2..mmg dahsat jgk mat jenin aku ni.


takpe,masanya akan tiba nanti.InsyaAllah.nasib baik la bff aku pun blm kawen jgk.kalau diorg pon dah kawen msti aku meroyan kot.haha.semoga 2011 aku akan dpt partner.blh ke?


tunggu aje la kan.


jumpa next entry.
Terima Kasih baca KISAH aku.

0 penyibuk:

Post a Comment

pengomen tegar

You are viewing "kahwen?."
No Comment Add your own!
Filed under Labels:
Posted on Sunday, January 23, 2011
Subscribe through Atom feed.
 

Blog Template by WawaZameri.com