kerja oh kerja.

salam.


dah dkt 3 bln aku menganggur.atau nama glemernya "tanam anggur".seriusly aku busan sgt2.aku dah xtau nak buat apa hari2.nak tgk tv mcm tak berminat sgt.mcm dah xde cerita best dah kat tv tu.so hari2 menghadap internet je la aku.tu pon busan jgk kdg2.bkk fb pon dah jemu.naseb baik ada forum.tp tu pun busan jgk bila asyik menghadap je.


tp ok jgk ada forum ni.kat sini la aku main game,aku baca problem org,aku dpt tips apa2,aku layan gosip.mcm2 la.terubat jgk kesunyian aku.yela org single kan,sah2 la hari2 sunyi.haha.


bila la aku nak dpt keja kan?apply berlambak2.1 inteview pon tak melekat.baru sekali aje la ari tu.tp x dgr khabar berita apa2 pon.takde rezeki nampaknya.


bila aku kemukakan isu pasal blm kerja lg,bila nak dpt keja semua,ada yg ckp:


"ala best apa tanam anggur.aku kalau blh xnak la keje.nak rilek2 goyang kaki"


aku jwb:


"iyola tu...kalau dpt duit takpe jgk.sigh~"


ada jgk yg ckp mcm ni:


"kahwen aje la..suruh suami tanggung je"


aku jwb:


"kalau laki aku sanggup byrkan PTPTN aku,aku ok je"


ya.itu yg paling2 penting bg aku.aku kan berhutang dgn PTPTN.bukannya sikit.berbelas2 ribu.sbb tu aku nak kerja.


bg aku,kalau dah kawen pon aku nak kerja.lg byk tanggungjwb bila dah kahwen.nak2 kalau dah ada anak.duit pampers,duit susu,baju,stroller.dahsat!


kalau suami aku mampu kerja sorg pun aku mcm tak sampai hati.bg aku,memadai la dia dah byr semua bil,duit rumah,duit dapur.tp takkan aku nak mintak jgk duit nak beli baju baru?segan la aku.pakai duit sendiri takpela.so sbb tu keja tu sgt penting.ni pun naseb baik la aku ni bknnya gila brg kemas.bertuah sapa yg kawen dgn aku nanti.haha.


bertabah aje la kan.tu je ayat penyedap hati aku selama ni.kalau sampai 2,3 bln jgk masih tak dpt keja apa mau buat ye?


ada jgk rasa nak bisnes tp modalnya takde.bisnes apa pun xtau jgk.pernah nak buat bisnes mak andam.menarik jgk.tp nak masuk kelas andaman pun dah melayang duit beratus2.mana nak cekau duit kan?takpe usaha tangga kejayaan.tunggu la lagi 2,3 bln.kalau btl tak dpt keja lg mmg aku sanggup kot habiskan duit.huhu.bila la nak merasa pakai kereta sendiri?


apa blh buat.kalau ada rezeki tak ke mana.cuma cpt atau lambat aje.sbr ye.




Terima Kasih baca KISAH aku.

0 penyibuk:

Post a Comment

pengomen tegar

You are viewing "kerja oh kerja."
No Comment Add your own!
Filed under Labels:
Posted on Sunday, January 23, 2011
Subscribe through Atom feed.
 

Blog Template by WawaZameri.com