nak tukar ke tak nak?

assalam...


masuk yg skrg ni,ni henset aku yg ke4. 1st dlu masa matrik pakai nokia 3310. masa ni henset ni yg glemer. lps abis matrik, abg aku kebas enset aku ni. dia ckp aku tak keje xpe xyah pakai enset. nanges sgt. then mak aku belikan enset nokia 2300. ni enset pertama ada radio kalu x slp. kira hangat la enset ni masa tu. aku memula tak bg mak aku belikan. masa tu aku tgh tunggu result nak masuk U. mak aku ckp dia saja nak belikan enset kat aku sbb nnti aku masuk U sng dia nak contact. aku tak rasa aku dpt masuk U pun sbb result matrik yg agak teruk. sbb tu aku tak kasi mak aku beli. tp mak aku dgn confidentnya ckp, "mesti dpt tu". Alhamdulillah berkat doa mak kot. mmg betul2 aku dpt.


enset ke3, sony ericsson w910i. aku tukar enset sbb enset sblm tu dah takde bunyi. tp aku tak jual pun enset nokia 2300 tu sbb mak aku bg kan. so aku nak simpan sampai bila2. lama jgk aku pakai nokia 2300 tu. dlm 4 thn kalu tak slp. lps tu enset sony aku tu buat hal. suka terpadam2 dgn sendiri. so aku tukar nokia e71. aku pakai sampai skrg.


rasanya blm sthn lg aku pakai nokia e71 ni. aku takde la rasa mcm nak tukar pun. sbb rasa mcm menyusahkan je kalau tukar enset. nanti ada no contact hilang la... contact lari format la...


tp lately ni tiba2 rasa mcm nak tukar pulak. sbb enset aku ni dah makin meragam pulak. suka 'hang', bateri dah tak thn lama (paling lama thn 24jam je), nak baca msg sgt2 lmbt loading...lps tu byk application dia yg aku tak terguna mcm GPS, mic.office...so mcm rugi pulak. tp yg sbnrnya aku nak tukar sbb aku rasakan yg enset ni dah makin cikai lak. hehehe. yela, skrg kan zaman android. enset skrg ni skrin bsr2...mmg puas tgk. nak main internet tu mmg puas la. tp kalau android mesti touch screen. aku ni lomah skit touch2 screen ni. dlu penah guna ATM Maybank yg touch screen, mmg tak lps. tekan2 byk kali mmg tak menjadi. last2 aku tukar ATM lain. hahaha. baru ni pun housemate aku suruh aku blskan sms guna enset dia (touch screen jgk). serius lembab gile2 aku type. pulak tu asyik typo je. mcm budak baru bljr mengeja kekdahnye.


tp perasaan nak tukar enset tu semakin membuak2 pulak. bila aku bgtau akak aku (dia pun pakai nokia e71), dia pun fikir mcm aku, nak tukar enset gak sbb rasakan yg enset kami ni dah cikai. ekekekek. bknnya apa, aku teringin gak la nak berinternet2 kat enset. selama ni bkn tak blh, cuma tak puas. hehe. org kata kalau ada android ni, main internet puas. 


siang td aku g survey enset dgn kakak aku kat wangsa walk. target Iphone/samsung galaxy S/sony ericsson xperia.tiba2 cina booth 1st ktorg pegi tu promote samsung yg baru, Samsung Galaxy Mini. katanya baru seminggu keluar.




ni dia enset tu. comel gak. ada satu kaler je (hijau). harga tak mahal pulak tu. katanya RM8++ je. ok la below 1k kan. mmg target nak beli below 1k sbb kalu lebih 1k tu dah dikira mahal bg aku. tgk spec dia pun mcm ok.


pastu g booth ke2 lak, dia jual enset tu RM5++ je. terkujat gak la ktorg. mxm tak caya lak sbb jauh beza harga dgn booth sblmnya. nak kata tak ori, ori je dia ckp. tp dah out of stock. next week baru ada blk katanya. kalau btl harga tu mmg murah la. pulak tu dia ckp dia leh amik enset aku skrg ni ngan harga RM2++. so tolak2, dpt le aku beli ngan RM3++ je. g booth ke3 lak, dia jual dgn harga RM6++. kena survey byk2 tmpt lg ni.


tp dok pk2 lg ni berbaloi ke tak aku tukar? yela,kalau btl aku nak guna internet, kena tambah duit bulan2 utk pakej mobile internet. selama ni aku guna internet kalau ada wifi je sbb takut bil melambung naik. lgpun aku ada broadband dgn netbook. so nak tukar ke taknak?ke aku ptt smpn duit utk beli kereta/kawen?ekekekekeke.


waaaaaa...patut ke tak patut?
Terima Kasih baca KISAH aku.

12 penyibuk:

hyunHMK said...

pilih betol2........ biar puas hati... nnt lama2 suka plak hp tu..

miss yanyan said...

tu la...dok pk2 lg ni..patut ke tak ptt?hehe.. rasa mcm ok je enset tu tp kena biasakan diri touch screen la..almaklumler jari ni ssh sikit nak melekat..haha..

mashi said...

aku pon mcm nak tukar gak hehehe tapi xtau la nak pilih mana 1

miss yanyan said...

skrg ni trend pegang sentuh...hihihi

hyunHMK said...

hmmm.... aku rase no prob touch nie... sbb utk iphone sgt ler bagus touch nie.. Tapi utk hp lain kebanyakkan cam ada sesetengah xperia sgt ler xmesra touch.. lg2 ler harga under 1k... but utk samsung aku xsure bha sbb samsung galaxy S sgt ler dasyat setaraf iphoene... Klu ko beli hp yg mahal sikit xpandang dah hp lain bha... so leh pakai sampai 10 tahun huhuhu

miss yanyan said...

tu la..osmet aku pon pakai samsung galaxy S..sgt cun woo font dia..aku tergoda..haha

mashi said...

bab touch screen nie fail la aku,kalo leh nak yg ade keypad gak... samsung pon sesemart, iphone dengar2 cm sellfish la, nak bluetooth ngn handfon lain xleh

miss yanyan said...

aah aku pon fail wehhh...kalo nak yg ada keypad, blackberry le kot..yg mcm yuna tu ok gak sbb skrin bsr..

mashi said...

tapi kamera die MP kecikla kalo blekbery nie,yg cm yuna tu aku dh tgk org pakai x comeiii la design nye hehehe

miss yanyan said...

aah x brp nak comel la sbb slide...samsung yg aku suka ni comel gak,..try2 gak type sms..blh laa... lama2 biasa la kot..

hyunHMK said...

iphone nie mmg akan sedaya upaya copy right control tu yg susah bangat tu.... tp setakat nie aku sgt puas hati... sbb aku ganas sgt sampai jem button dia waaaaaaaaaaaaaa

miss yanyan said...

hahaha.,..tu la motip ganas sgt?ekekeke.. ermm kalu nak amik yg atas 1k kena tggu next2 gaji le.. gaji 1st ni byk benda nak kena setel dlu..huu..

Post a Comment

pengomen tegar

You are viewing "nak tukar ke tak nak?"
12 penyibuk Add your own!
Filed under
Posted on Sunday, April 24, 2011
Subscribe through Atom feed.
 

Blog Template by WawaZameri.com