dangau oh bangau...

PERHATIAN:


sapa2 yg bkn bdk forum blh la abaikan entry ini sbb korang mesti x fhm apa yg aku nak story ni...ekekekke. mungkin ahli forum/yg bertanding utk dangau je yg paham.hehehehehe.




As-salam...


hari ni aku nak cerita pasal dangau...dangau tu apa?hehe...dangau ni adalah contest kat forum yg aku dok join ni...aku menyahut cabaran utk bertanding. caranya adlh dgn membentuk 1 group dlm 5 org...lps tu bentuk la sebuah family... kiranya dlm ahli tu kena ada watak mcm ayah,mak, kakak, abg, adik... ikut kreativiti group tu la...lps tu buat la satu cerita... kira kita kena imagine la yg kita membentuk sebuah keluarga bahagia...cerita la pasal diri masing2, hobi ke... aktiviti ke...


1st aku join masa thn 2008. masa tu aku group ngan dak ijam,rose,roulz & toritonz. 1st time join masa tu so xtau sgt nak buat...kucar kacir jadinya cerita kitorg...masa tu pulak mod tak lock thread mcm skrg ni so org luar leh la masuk & bersembang2 pulak dlm tu. dah jd haru biru ceritanya. hahah. tergelak pulak bila ingt blk sbb group aku masa tu mmg semua gila2. kelakar abis ceritanya. dpt no 3 dr 3 group...haha.


kali ni pulak aku group dgn loli, gegel, kak ayu & deke.masa yg diberi 20 hari je. rasa mcm lama 20 hari tu tp fuhhh byk gila halangannya. 


yg paling tak sangka, aku ada krisis ngan mod. kisahnya mcm ni:


1) setiap grup kena reserved 25 post. post2 tu terpulang la kat grup masing2 nak buat mcm mana. sama ada bahagi sama rata ke, reserved berturut2 atau lompat2 ke...


2) grup aku semua dah reserved post masing2...kitorg mmg dah tentukan masing2 akan reserved kat post mana semua. masa nak reserved ni mmg jenuh la sbb kena tggu semua on9 dlu kan...nasib baik la geng2 dangau aku smpt luangkan masa utk on9 serentak. so setel 1 perkara. bila dah cukup 25 post di'reserved', mod akan kuncikan thread dangau tu.


3) mslh timbul bila kak ayu nak edit slh 1 post dia, tp dgn tak sengaja dia TERdelete post tu. maka kurang 1 post...bila dah kurang 1 post, kak ayu tambah pulak kat bwh. dipendekkan cerita, post yg dah direserved dah jd kucar kacir... mula2 agak mrh jgk tp pikirkan kak ayu tak sengaja..so aku x jd mrh...


4) disebabkan post dah jd x betul, aku mtk mod utk betulkan blk kedudukan post kak ayu tu. maksudnya post #25 tukar ke post #7. tp menurut KEFAHAMAN aku, mod ckp diorg takde kuasa nak buat mcm tu, melainkan kalau delete dulu post selepas #7 tu lps tu reserved blk...bkn sorg mod ckp mcm tu tp 2 org. adehh...begitu payahnya. dahle geng2 dangau aku semua tiba2 bz. nak tunggu semua on9 lg...mmg ssh le.


5) disebabkan mod ckp xleh nak tlg,aku berusaha mintak password semua ahli dangau. wpun penat keja di siang hari, tp mlm tu aku berusaha gak on9 demi nak 'repair' blk dangau aku. nasib baik geng dangau aku semua sporting. tp sgt jenuh nak kena log in, log out 5 id! penat tau aku delete post2 lps #7. bkn sng sbb kena log in satu2 id...pfuhh..


6) bila dah selesai delete, aku nak kena reserved. masa tu baru teringat yg thread tu mod dah lock, so xleh la nak reserved. jd aku mntk tlg mod utk bkk blk thread tu utk membolehkan aku reserved. tp xde respon,so aku mengandaikan mod x on9 masa tu.


7) aku plk nak selesaikan mslh dangau ni mlm tu jgk sbb tkt hari lain xde masa,so aku bertindak utk bkk thread baru.(dah dpt keizinan dr penganjur contest). nak bkk thread baru ni pon bknnye kerja mudah sbb kena jgk log in 5 id utk reserved post. jenuh wehh log in, log out 5 id (sbb aku ada 1 browser je).


8) masa aku tgh gigih reserved kat thread baru, tiba2 mod masuk n terus lock thread tu padahal blm cukup 25 post lg. kalau korg kat tmpt aku sure bengang kot sbb tibe2 je kan. kata mod, aku xde sbb nak kena bkk thread baru. terpaksa aku explain sbb apa aku buat mcm tu.


9) rupanya mod ckp dia dah betulkan kedudukan post kak ayu tu. sbb tu dia kata xde sbb aku nak kena bkk thread baru. motip dia betulkan??? padahal masa aku mntk tlg tu, apa yg aku FAHAM dia ckp x blh. 


10) aku tanya apa status thread yg aku dah delete2 post tu? dia ckp kenapa aku nak kena delete sedangkan dia dah repair dangau aku tu? adoiii mula2 ckp lain, pastu lain lak. ckp tak serupa bikin. dia ckp dia dah mention kat thread DANGAU CONTEST. mana laa aku nak pegi baca kat situ sbb dia sndiri ckp dia xde kuasa nak buat. kalau dia ckp dr awal dia blh buat xde laaa aku gigih mntk pword dak2 dangau aku. penat tau buat keje ni..smpai kul 2 pg kot masa tu.


11) masa ni laa terjadi perbalahan. mod ckp nape x check dlu sblm delete post2 tu? aku check ok...masa aku nak delete tu, post kak ayu mmg blm diperbetulkan lg oleh mod...kalau dah btl xkan laa aku delete jgk kan... aku wat andaian, mungkin kitorg BUAT SERENTAK. tu yg jd percanggahan.


12) dlm hal ni aku sgt2 salahkan mod. sbb aku yakin aku tak slh faham. lgpun, kalau mod ckp dia leh buat kenapa dia tak mention masa aku mntk tlg tu kan? siyes aku sgt geram habis. mana taknya, penat kot menghadap benda ni je sampai kul 2 pg.


13) wpun aku bengang, tp aku takde la sampai bsr2kan lg isu ni...masa tu aku anggap kes aku ngan mod dah setel even aku stil smpn rasa mrh kot. tp yg buat aku tak puas atinya, ada lg sorg mod (si A) ni jd batu api, melaga2kan lg kami ber2. so isu ni jd panas blk.aku xtau apa motip si A tu buat mcm tu...sedangkan dia bkn mod BORAK. sgt2 x puas ati.


14) disebabkan xnak kes tu berbangkit2 lg, aku pm mod utk mintak maaf wpun aku sbnrnya x ptt mntk maaf kat dia...tp demi xnak gaduh2, aku mengalah, aku ckp aku mntk maaf sbb salah fhm & kalau blh jgn pjgkan lg isu ni. dahle si A tls kat thread DANGAU CONTEST. tak pasal2 semua warga borak tau kot aku ada krisis dgn mod. tp yg terkilannya, mod smpai skrg x bls pm aku. ntahle, mgkin dia xnak maafkan aku sbb kes tu. semua ni si A la punya pasal, tiba2 jd batu api. hmm...xpe la, org dah x sudi nak kwn lg kan. mengalah pun payah...


pjg kan cite aku?hehehe...xpela benda da lps...aku pon dah delete mod tu ngan si A dr frenlist fb aku. yela org dah xnak kwn ngan kita kan. tp aku risau jgk kes aku ngan mod ni menjejaskan dangau aku. kot la dia sengaja 'mengalahkan' aku sbb kes ni...hmm..xpela, kalah menang adat bertanding kan?


siyes aku hampir2 nak tarik diri dr contest sbb ni. tp atas kata2 smngt ahli2 dangau aku, aku teruskan jgk...thn dpn mgkin aku xkan masuk dah. serik!


dlm alam maya pon leh gaduh kan??hehe..apa nak buat, manusia ada hati & perasaan...apa2 pon dangau berjaya jgk disiapkan wpun ada mcm2 lg dugaan dan cabaran. tak sbr tggu result.


p/s: esok TOLONG INGATKAN AKU buat entry besday utk loli.:)
Terima Kasih baca KISAH aku.

4 penyibuk:

hyunHMK said...

samapi begitew sekali??? hmmmm
kuat sentap gak ko nie yek...
aku rase isunya tak besar
rupanya besar.. siap delete friends list FB huuhu..

hmmmm camner nak cakap yek... mls ler nk ckp pjgn cam tadi aku gegeh cite pasal kes sentuh2 ko tu tup2 tak leh plak nak lepas komen aku tu bha... tetiba blog jadi bengong huhhuhu

miss yanyan said...

ekceli aku rasa kes ni dah setel je..tp si A tu la api2kan n laga2kan ktorg... aku dah mntk maaf dah pon..tp xde respon..so sapa yg slh?

tp aku rasa kalo ko tmpt aku pon sure mrh gak.. mod tu yg ckp dia xleh nak tlg tukar blk post kak ayu tu kan? penat woo aku repair blk...smpai 2 pg..huhuhu..

hyunHMK said...

hehehehe......... nnt ku kasi nasihat apa patut klu kita ke temu huhuhuuh

miss yanyan said...

hahahah jd tak?jom la..:P

Post a Comment

pengomen tegar

You are viewing "dangau oh bangau..."
4 penyibuk Add your own!
Filed under
Posted on Tuesday, April 12, 2011
Subscribe through Atom feed.
 

Blog Template by WawaZameri.com