selamat hari ibu.



assalam...


hari ni hari ibu. sebenarnya tiap2 hari adalah hari ibu. tiba2 rindu pulak kat mak. kesian mak selalu kena tinggal sorang2 kat kampung tu. selalu gak mak buat2 kasi hint suruh duduk kat Ipoh tp tu la, takde rezeki nak dpt kerja kat Ipoh. anak2 mak semua kat KL. ajk mak duduk KL, tp mak tak brp nak. harap2 nanti aku dah kahwin, dah duduk rumah sendiri nanti mak sudi la nak duduk dgn aku. leh tgk2 mak. mak skrg tak brp sht dah.


byk sungguh pengorbanan mak besarkan 5 org anak (sebenarnya ada 6 tp yg keenam dah meninggal sbb tak cukup bln). Alhamdulillah anak2 mak semua berjaya sampai ke degree (sorg master) hasil didikan mak. walaupun mak bljr tak tinggi tp mak berjaya didik anak2 mak sampai ke menara gading. ingat lagi masa kecik2 mak selalu tgk2kan kerja rumah. mak jgk yg buatkan jadual study utk kitorg. 


bila ada anak2 perempuan mak yg bersalin,mesti mak yg tlg jaga masa dlm pantang. tp bila turn aku, mak dah warning awal2 yg mak tak mampu nak jaga aku sbb makin berusia. waaa sedih2. tp takpe, aku paham la kan. skrg pun mak dah makin tak lrt sbb tgn dgn kaki suka bengkak2, nanti aku dah kawen & beranak (ntah brp thn lg pun xtau la), lg laa mak tak lrt. mak pesan, turn aku nanti suruh mak mertua yg jaga. haha. tu pun kalau dpt mak mertua yg muda lg kan. kalau tak, kena upah org la jwbnya. kui3x.


mak adalah seorang yg tabah. walaupun mcm2 dugaan yg menimpa mak. sbr byk2 ye mak. huhu. harap mak cekal hadapi semua dugaan yg menimpa. takpe, walau apa yg jd, anak2 mak ttp ada. 


SELAMAT HARI IBU MAK!!!












p/s: tak dpt bygkan bila aku jd mak nanti.
Terima Kasih baca KISAH aku.

2 penyibuk:

mashi said...

selamat hari ibu tuk mak ko,akak2 ko,akak ipar ko

miss yanyan said...

hehe..tenkiu (bg pihak depa).

Post a Comment

pengomen tegar

You are viewing "selamat hari ibu."
2 penyibuk Add your own!
Filed under
Posted on Sunday, May 08, 2011
Subscribe through Atom feed.
 

Blog Template by WawaZameri.com