memang kejam....

assalam...


khamis baru2 ni aku & kwn2 forum dikejutkan dgn satu berita. status reena mengatakan yg reena eksiden & koma. yg updet status tu suami dia. mmg terkejut abis dgr berita ni. sapa yg tak terkejut n sedih kan dgr cerita kwn koma? aku sndiri terus xde mood dgr cite ni. terbayang2 reena kat spital sume. Adah sempat chat ngan suami reena. suami dia ckp reena nak elak moto kuar simpang tiba2 pastu terlanggar bontot lori. keadaan reena kritikal. kena masuk ICU kat spital Klang. baru ingt nak g melawat tp klang tu jauh. menurut suami reena lg, handbag dia kena curi masa eksiden tu. so enset pun sume hilang. sbb tu dia updet kat fb sbb xtau no kwn2 reena.


apa yg aku ptt lakukan just doa dr jauh je. Adah smpt dptkan no suami reena. so apa2 berita terkini pasal reena, suami dia akan sms Adah then Adah akan inform kitorg. 


hari jumaat dpt berita terkini yg reena makin sedar & kemungkinan akan dipindahkan ke HKL. bila dgr dia akan masuk HKL rasa lega skit..sng nak g melawat. aku & geng2 porem lain decide nak g melawat hari ni pas waktu keja. kitorg siap collect duit lg utk derma kat reena. setakat hari ni dpt la dkt2 RM200.


sabtu & smlm aku sms Adah tnye ada apa2 perkembangan tak..dia ckp xde pon suami reena sms dia. then smlm ketot sms aku tnye pasal reena. katanya kalau leh nak g melawat. dia ckp dia call byk2 kali hp suami reena tp tak berangkat.


geng2 reena dr grup lg 1 ada plan nak g melawat reena weekend baru ni. so aku tnye la diorg jd ke p spital tu & nak tau la btl ke dia dah pndah HKL. kalau btl mmg pas keja ari ni nak g melawat la. derang kata, derang dah smpai spital. tp xde pun maklumat pasal reena kat situ. call suami reena x dpt. suami reena smpt bg no ayah reena sblm henset dia konon2 abes bateri. derang call ayah reena pun x dpt. so sia2 je la diorg g spital tu. 


pg ni aku & kak ayu try2 lg call suami & ayah reena tp x dpt2 jgk. kitorg berusaha gila2 nak dptkan info pasal reena. yela risau gak kan. nasib baik la stud smpn lg kad kawen reena. so ktorg call sume no yg ada dlm kad tu. tp semua x dpt. ada yg x angkat, ada yg masuk voice mail. pastu aku terjumpa lak fb adik reena. so aku pm la dia tnye pasal reena. 


keadaan bertambah risau. terasa pelik gak. mcm sume family reena mcm xnak sapa2 tau pasal reena. membuatkan ktorg tertanya2 je.


tiba2 dlm kul 11 lebeh mcm tu dpt call dr Reena. terkejut aku. terus2 aku angkat. reena terus tnye, bila aku koma? what?????????


aku cite la sume dr A-Z. dia ckp dia xtau apa2. dah lama dia x bkk fb. dia tnye suami dia pun, suami dia xtau apa2. rupenya ada org main2kan dia. org tu hack fb dia pastu sebar citer palsu.


Ya Ampunnnn....agak2 la nak buat cite kan? ni smpai tahap koma2 ni. kes berat ni. melibatkan maruah, hidup dan mati. sgt2 geram dgn manusia mcm ni. mmg tak berhati perut. so aku terpaksa pulangkan blk duit "derma" kat sapa2 yg menderma tu sbb diorg transfer kat akaun aku. tak sngka benda ni palsu je. sbr je la. kalau cite simple2 xpe la. ni koma ok!!! mmg perangai org tu mcm hazabedah sungguh!!!


hmm benda dah jd. tp bila ingt2 blk byk pulak kebetulan yg mengesengajakan kes ni jd panjang.


1) bila dia ckp enset reena kena curi masa dia eksiden, tak terpikir pun nak try call enset dia tu. terus2 je call suami dia je. kalau awal2 terpikir sure awal2 dah tau yg benda ni tipu.


2) aku xde pulak smpn no suami reena sedangkan sblm2 ni byk kali gak reena call or sms aku guna no suami dia. kalau mmg dah ada dlm enset aku xde la aku mntk kat Adah & msti awal2 dah tau benda ni tipu.


3) kebetulan pulak call sume no yg ada dlm kad kawen reena tak dpt. pm adik reena kat fb pun lmbt lak dia jwb.


apa2 pun benda dah jadi. huk2. reena ckp dia tau sapa yg buat tu. dia ckp org yg sebar cerita tu dah lama menaruh perasaan kat dia. dah mcm2 cara dia buat nak pisahkan dia ngan suami dia. hmmm mcm2.


apa2 pun tak baik betul buat mcm ni. ramai org tertipu dgn kisah ni. sian reena terhimpit. dia lak rasa bersalah. reena ckp dia mmg nak repot polis nanti. harap org tu dpt pembalasan. hukhuk.


kesimpulan aku dpt, jgnlaa buat musuh dgn org. sama ada sengaja atau tak sengaja. dgn bermusuh2 ni la org akan bls dgn mcm2 cara. ni pengajaran dr cerita ni. aku takde la nak kata reena bermusuh dgn org tu. aku ckp ni in general. sama2 renung2kan dan selamat beramal.




p/s: lps ni kalau kuar cerita2 yg mcm ni tak tau la nak caya ke tak. kalau tak caya, tp buatnya benda tu betul tak baik pulak kan. apa2 pun berhati2 je la. jgn terus wat tindakan membabi buta. kena siasat dlu kesahihan cerita. manusia mmg mcm2 perangai. huhuhuh.
Terima Kasih baca KISAH aku.

0 penyibuk:

Post a Comment

pengomen tegar

You are viewing "memang kejam...."
No Comment Add your own!
Filed under
Posted on Monday, May 30, 2011
Subscribe through Atom feed.
 

Blog Template by WawaZameri.com