Hidup memang rumit...

Kenapalah aku berdepan dgn kisah yg amat2 rumit. lately dtg mslh yg menyeksakan kepala hotak aku. apa yg aku harapkan tak dpt. tapi apa yg aku tak jangka akan jadi buat aku jadi serabut. 

LELAKI A

dia suka kat aku. sejak bila pun aku tak pasti. bila dia hulurkan salam perkenalan aku mcm berminat. tp bila dah tau perangai dia, aku terus tak berminat. tambah2 dia terlampau drastik & suka mendesak. aku sampai jadi rimas. dah explen byk kali yg aku xnak dia & nak kwn2 je dulu pun dia mcm x phm2. sanggup setia tunggu aku konon. tak tahu nak buat mcm mana dah. dia sendiri pun dah tau perangai aku mcm mana. aku sengaja menunjukkan yg aku ni pompuan x baik, kuar ngan laki sampai tgh2 mlm. tp dia kata manusia blh berubah. hmm. tlg laa paham aku! jgn laa obses sgt. apa la yg spesel sgt aku ni ye sampai ssh nak terima hakikat? tak ada apa yg menarik pun. 

LELAKI B

aku suka kat dia. ermm sejak 2008 kot. ntahla, aku rasa apa yg aku nak ada kat dia kot. mula2 ingtkan dia pon mcm ada hati kat aku. tp hakikatnya selesa sbg kwn je. graf aku lak turun naik. kjp2 aku mcm dah xde hati dah kat dia. kjp2 dtg blk perasaan tu. dah tak menentu. walau apa pun aku mmg xkan bgtau dia. biar simpan xpe. just tunggu takdir memihak kat aku atau tak. tak kisah pun kalau x dpt. 

antara LELAKI A & LELAKI B, byk perbezaan. aku suka LELAKI B bkn sbb aku suka kat dia. aku tak suka LELAKI A bkn sbb aku tak suka dia. 

LELAKI B nampak ada masa depan. sedangkan LELAKI A tak nampak di mana masa depannya. awal2 dah kantoikan diri dia. mcm mana aku nak terima?

apa2 pun.. aku berserah kat takdir aje la.. yg mana TERbaik untuk aku, Allah dah tetapkan. sama ada LELAKI A atau LELAKI B atau dua2 bukan. kita hanya merancang, Tuhan yg tentukan. 

teringat dialog dlm drama Nora Elena

"kita ni org perempuan kena pilih org yg syg kita btl2.. bknnya kita syg dia lebih2 sedangkan dia syg kita biasa2 je"

tapi kalau dia syg kita, kita pulak xde hati kat dia mcm mana?


Ya Allah,
Sekiranya Kau jadikan tulang rusuk ini bertuan,
Maka pulangkanlah ia kepada pemiliknya...
Kerana ia tidak mampu lagi berseorangan dan kesepian di tanah gersang ini....

Tapi, jika Kau jadikannya tidak bertuan, 
Maka janganlah Kau tinggalkannya...
Mohon agar Kau hantarlah tulang rusuk ini ke tempat yang dapat ia rawat kekosongan dan kesunyian hatinya
Tempat yg dapat ia melupakan kehausannya 
Tempat yg dapat ia melindungi dirinya 
Tempat di mana ia akan merasa gembira dan berguna...

Dengan itu 
Tidak lagi ia berasa dirinya berseorangan tidak bertuan...


thanks dear Que Adams yg byk tlg aku, yg paham situasi aku, yg sudi dgr luahan aku. lebiu ketat2. :)



p/s: still waiting....

Terima Kasih baca KISAH aku.

9 penyibuk:

mummyizz said...

asal LELAKI B tu macam aku boleh tahu sape...entahlah hati aku yg baca2 trus terpk kan itu lelaki ^_^

miss yanyan said...

sapaaa?? ko x kenal laa.. xde sapa dak porem yg kenal..

QUE ADAMS said...

ellehhhh .... ngaku jela yg laki B tuh remy sehak ..ha3

p/s: dlm idop nih ,kita sntiasa kena memilih spaya kita leh trus maju k depan ..

miss yanyan said...

hahaha...aku xnak wat kontroversi.. kang aku masuk paper payah.. kui3..

dlm hidup mmg kena sentiasa wat pilihan kan?:)

::MRSfie:: said...

pilih laki C la kup.. hihi..

miss yanyan said...

tolong carikan lelaki C utk aku.. haha

♥ iLi ♥ said...

aku rasa lelaki B the best tp kalau de lelaki C dan D...yg lagi better dari B? ko amik yg mane? ngeh3....

pening2kan kepala kup... :P

QUE ADAMS said...

ermm ... aku rs Kup dah ader laki C .. yg snggup pindah umah dok area permaisuri . gulp gulp gulpppppppp . muahahahaha

miss yanyan said...

Loli: kenalkan kat aku lelaki C & D. haha
Que: opss..sapa tuhhh?

Post a Comment

pengomen tegar

You are viewing "Hidup memang rumit..."
9 penyibuk Add your own!
Filed under
Posted on Wednesday, December 07, 2011
Subscribe through Atom feed.
 

Blog Template by WawaZameri.com