patah seribu.


temanku,

maafkan aku...
aku cuba simpan rapi tp tuah tak memihak...
aku jaga mcm aku jaga diri aku...
tapi...
nak wat mcm mana...
dah jd mcm ni...
dia terjadi sekelip mata je..
dpn mata aku...
tak sempat nak halang...


temanku,


aku cuba menafsir di sebalik apa yg berlaku...
aku rasa seolah2 mcm ada maksud yg nak diberitahu...
adakah maksudnya aku kecewa sbb aku dpt jangka ko dah ada seseorang?
ataupun sbg hukuman kpd aku kerana perasaan yg tak kekal kat ko?


tp sbnrnya,


aku rasakan teman,
benda ni cuba nak bgtahu,
yg kita ni mungkin takde jodoh!
mungkin!


sbb,
kalau ia tak pecah,
org tak blh kacau kita,
org tak blh rampas kita,
sbb kita duduk je dlm tu senyap2,
terkurung!


tp skrg,
ada tangan yg blh gapai,
dan pisahkan kita,
mungkin ambil slh satu dr kita.


walau apa pun,


kita tetap ukhwah sampai bila2,
sbb serpihannya masih ada,
dan aku akan simpan sampai bila2 (insyaAllah),
walaupun hanya serpihan.




p/s: sorry kwn, siyes nak nanges mlm tu! :(


Terima Kasih baca KISAH aku.

6 penyibuk:

QUE ADAMS said...

xder mahap bagimuuuuu .... huk3

hyunHMK said...

berpalsampah plak yea bha... aku pun cam makcik... tiada maap bagi mu... tergamak kau memencukkan hati ku ini huhuhu

MUMMYIZZ said...

huhuhu pandai gak ko bab2 berfalsafah ni

miss yanyan said...

motip tiada maaf?? kekekekekek

hyunHMK said...

pandai ke mummy cam ape jew

miss yanyan said...

ok laa dr puisi ke falsampah ke yg ko wat yg jiwang karat tu.. hahahhaha

Post a Comment

pengomen tegar

You are viewing "patah seribu."
6 penyibuk Add your own!
Filed under
Posted on Tuesday, February 14, 2012
Subscribe through Atom feed.
 

Blog Template by WawaZameri.com