mas azzam??

hahaha...motip sgt aku gila mas azzam skrg... sapa tu? tu watak dlm filem ketika cinta bertasbih (KCB). hohoho.






sbnrnya dah lama aku nak sgt tgk movie KCB ni. sbb dlm 3 thn lps gitu la aku ada baca novel dia. dua2 siri aku beli tau. mmg best sgt2. pastu bila dpt tau novel ni difilemkan, mmg nak sgt2 tgk tp tak berkesempatan. tak jumpa2 cite dia dlm internet.


then thn ni baruuuu la aku dpt tgk. stlh lama aku cari, akhirnya dpt jugak. mamat ofis aku bg pnjm hard disk dia. dlm tu ada byk movie. ada gak KCB ni. pe lg mmg aku sedut laaa. agak ketinggalan gak la aku ni. org lain dah lama dah kot layan. aku baru nak lyn. ish ish ish.


siyes best gila cite ni wehhh. best byk dr ayat2 cinta. cite ni mmg sebijik sejiban amek dlm novel, xde tukar apa sgt pun. paling suka tgk hero dia. skrg ada pulak chanel baru kat astro (142) pastu dok ulang2 lak tayang KCB ni, mmg setiap kali ulangan gerenti aku tgk tanpa jemu & tanpa muntah hijau. hahaha. lps tu ada lak sambungan dia dlm bentuk drama bersiri. aku tak folow sgt yg siri ni sbb xtau waktu tayangan sbnrnya. tp bila setiap kali on tv ada drama ni mmg aku tgk la.






ni la mas azzam... aku suka tgk muka dia...xtau la nape. bg aku sweet kot. pastu sejuk je mata memandang. wakakakak.


tapiiii.... xyah laa berangan nak laki mcm azzam ni... ada ke wujud di dunia realiti? kalau ada pun tak ramai kot. lgpun, kena 'perfect'kan diri dulu baru leh berangan nak org mcm ni. diri aku pun tak perfect mana. so xyah la berangan dik nonn...


yg sebenarnya ada je aku jumpa org muka sipi2 mcm ni... tp muka je la sama. perangai?? erkkk.... nan hado... muka mas azzam ni sejukk je tgk. muka dia?? suam2 kuku kot. hahahha.


sbg penutup aku letak puisi KCB.




Cinta adalah kekuatan,
yang mampu mengubah duri jadi mawar,
mengubah cuka jadi anggur,
mengubah sedih jadi riang,
mengubah amarah jadi ramah,
mengubah musibah jadi muhibbah,
itulah cinta..

Recited by Ayyatul Husna

Sekalipun cinta telah ku uraikan,
dan ku jelaskan panjang lebar,
namun jika cita kudatangi,
aku jadi malu pada keteranganku sendiri...

meskipun lidahku telah mampu menguraikan,
namun tanpa lidah, cinta ternyata lebih terang..
sementara pena begitu tergesa-gesa menuliskannya..

kata-kata pecah berkeping-keping,
begitu sampai kepada cinta..
dalam menguraikan cinta,
akal terbaring tak berdaya,
bagaikan keldai terbaring dalam lumpur..
cinta sendirilah yang menerangkan cinta dan percintaan..

Recited by Anna AlthaFunnisa

Terima Kasih baca KISAH aku.

0 penyibuk:

Post a Comment

pengomen tegar

You are viewing "mas azzam??"
No Comment Add your own!
Filed under
Posted on Tuesday, August 09, 2011
Subscribe through Atom feed.
 

Blog Template by WawaZameri.com