kerja gilaaa....part 2 : rasa takut dan bersalah

assalam...


ni aku sambung cite pasal kerja gila aku tu...huhuh...


lps gigih aku updet blog pg td, aku pun mau tdo. masa tu dlm kul 7 lebeh kot. tp aku takleh tido lena. xtau le knp. aku ni kdg2 mmg jns spesies payah nak tdo. aku tdo asyik terjaga2. last2 dlm kul 9 lebeh gitu aku jaga terus. pastu aku sumbat kain baju masuk dlm mesin basuh then mandi2 nak g klinik.


kepala aku dah weng sbb tak cukup tdo. tp aku nak kena gak g klinik. pas mandi aku terus siap2 nak g klinik. aku sengaja tak pakai bedak bagai. konon nak muka tu kusam, pucat baru nampak mcm org sakit. ahaks. mata dah semulajadi sebam dah.


dlm kepala aku dok pk nak 'tipu sunat' kat doktor apa pasal 'sakit' aku. aku mmg sakit tekak tp kalau setakat sakit tekak nak jumpa doktor mcm simple sgt la pulak. so aku ingt nak ckp sakit kepala sama. kalu nak ckp demam badan tak panas lak kan.


sampai klinik ngah2 tggu turn aku dpt idea nak tokok tambah. konon nak bg penyedap cite aku nak ckp aku selalu sakit kepala sbb lately ni ssh nak tdo. so alasan kukuh sikit la g klinik kan. 


bila sampai turn aku, aku pun mula la cerita aku sakit apa. baru je ckp sakit tekak, doktor tu (perempuan) dah kasi celoteh pjg gile. dok tanye dah brp lama  sakit tekak sume. pastu ala2 membebel sbb lambat g klinik. dia cek tekak aku, katanya mmg merah n bengkak sikit. pastu mcm2 lg la dia berceramah. suh buat tu, buat ni. gaya mcm sakit teruk gitu. padahal sakit tekak je pun. disebabkan dia dok pot pet pjg lebar bagai terus tak terkeluar pasal aku sakit kepala tu. pastu aku pun mintak le mc.


masa nak amik ubat tu n dpt surat mc kat kaunter, alangkah terkejutnya aku (ayat skema xleh blah) tgk aku dpt mc 2 ari. perghhh. sakit tekak je pun dpt mc 2 hari. aku mcm tak cayeeee. byk kali aku tgk blk surat mc tu takut slh pandang. tp tu la kenyataannya. tak sangka lak dlm dok nak tipu2 tu, dpt mc lebih. huhuhu.


sbnrnya xtau nak hepy ke tak. rasa bersalah lg sbnrnya. mcm berdosa lak aku tipu pasal tak g keje sume. pastu idakle sakit kronik pun smpai mc lama. rasa mcm nak g keje sok. tgk dlu cmne. kalau aku ala2 mls g keje, aku ponteng le lg. dah ada mc kan, guna je la peluang. tp bersalah lg ni. uwaaaaaa.


lg 1 aku riso sgt2 hosmet aku sdr aku blk pg td. aku mcm yakin lak yg sbnrnya dia tau. sbbnya pas aku bls sms dia ckp pasal aku nak mc sakit pale tu, dia dah tak bls dah. kot la nak ckp take care ke, mkn obat ke. ke dia mmg jns org camtu. huhu. siyes aku rasa mcm takut gile. yela dia kan kwn kakak aku. takut la yg dia repot kat kakak aku kan. ari ni aku tak on ym pun. status kat fb pun aku hide kan dr dia n kakak aku. aku seriauuuu....waaaa.


dah makin ptg ni berdebar lak aku tggu dia blk keja. takut dia interview aku psl smlm. huhuhuhuuhh.


lps ni tobat xnak wat lg. kalau weekend takpe gak. huuuuuu.


p/s: byk gile ubat. aku mkn antibiotik je sbb yg lain2 tu utk kahak, demam n selsema. aku kan sakit tekak je. hohohoh.
Terima Kasih baca KISAH aku.

0 penyibuk:

Post a Comment

pengomen tegar

You are viewing "kerja gilaaa....part 2 : rasa takut dan bersalah"
No Comment Add your own!
Filed under
Posted on Thursday, July 14, 2011
Subscribe through Atom feed.
 

Blog Template by WawaZameri.com