jaga diri kita baik2!!

assalam...


lps kerja td aku g mkn ngan ofismet aku sblm blk. asalnya nak mkn kat foodcourt je tetiba terjebak masuk kfc. punah diet aku! diet laa sgt. hahaha.


lama kitorg lepak sambil chit chat. cerita perihal masing2. kwn aku terbukak cerita pasal diri dia.


dia ckp dia bknnya org yg baik2. even nampak dia mcm baik2, pakai tudung segala, tp sbnrnya dia byk terjebak dgn benda tak elok.


dia pernah tidur dgn ex bf dia. dia pernah kissing2. dia biasa bwk blk lelaki ke rumah.


aku pun tak sangka dia akan cerita semua ni. dia ckp dia bknlah nak membuka aib sendiri. bkn nak bangga dgn apa yg dia buat. atau bkn nak mempengaruhi aku utk jd mcm dia.


tapi dia cerita sbg pengajaran. dia kata dia xnak aku jadi mcm dia. dia dah lama duduk kat KL sjk zmn bljr lg. aku baru nak merasa duduk kat sini. jadi dia nasihatkan aku utk jaga diri baik2. jgn terjebak dgn benda tak elok. duduk kat KL ni byk pancaroba. byk dugaan. mcm2 blh jadi. 


dia respek aku sbb aku dikategorikan sbg org baik2. tak mcm dia. jd dia nak aku tetap pendirian. jgn salah pilih kwn.


tak dinafikan aku agak terkedu dgr cerita dia. tp aku bknlah jenis org yg akan menghukum org. aku tak kisah pun sapa kwn aku. sejahat mana pun kwn aku, aku tetap kwn dgn dia asalkan dia tak kacau hidup aku. asalkan org tu tak menyakitkan hati aku atau ajk aku buat benda tak elok, aku akan tetap jd kwn dia. 


mcm kwn aku ni, aku respek dia berani terus terang. aku respek dia sbb dia tak ajk aku jd mcm dia malah nasihatkan aku lg. 


dia kata dia nak sgt berubah. dia tanya kenapa aku tak pernah ajk dia solat. aku bkn taknak ajk. aku tgk dia dari hari 1st kerja tak pernah solat. dia tak pernah tanya mana surau. mcm aku, masa mula2 masuk kerja aku cari mana surau. dr situ aku dpt agak kwn aku ni msti jenis tak solat. aku bknnya Tuhan yg blh menghukum org. bg aku, tu antara org tu dgn Tuhan. biar dia tanggung sendiri. kalau dia nak solat, mesti dr mula dia dah ikut aku ke surau, tak payah nak ajak2. lgpun aku ni bukannya sempurna sgt. diri sendiri pun banyak kena 'upgrade' lg. sbb tu aku tak pandai nak tegur org. aku akui tu mmg kelemahan aku. aku sendiri pun dlm proses nak berubah lg sikit demi sikit.


kwn aku ckp dia rasa mcm nak mula solat lps ni tp dia rasa malu. aku ckp, buat apa nak rasa malu. kita ptt bangga sbb kita nak berubah. dia ckp dia takut org ketawa. aku rasa takkan ada org ketawa pun. malah lg bangga. 


sama2lah kita ubah diri kita. yg penting jaga diri kita baik2. jgn sampai org ubah pendirian kita. apa yg terjadi kat kita adalah dari diri kita sendiri. kalau tak tetap pendirian, semua benda2 tu takkan terjadi pun.


harap2 aku dpt dijauhkan dr buat benda2 tak elok.
Terima Kasih baca KISAH aku.

0 penyibuk:

Post a Comment

pengomen tegar

You are viewing "jaga diri kita baik2!!"
No Comment Add your own!
Filed under
Posted on Wednesday, July 20, 2011
Subscribe through Atom feed.
 

Blog Template by WawaZameri.com