kisah telur...



assalam...

disebabkan smlm tak jd post cite kelakar sbb jiwa kacau,maka aku post hari ni. 

kisahnya 2 hari lps (ahad), aku nak g kedai runcit nak beli telur sbg santapan waktu sahur smlm. sbnrnya aku agak segan gak nak g kedai tu sbb tuan kedai tu 2 org lelaki muda. pepaham je la kan kalau mamat2 muda ni, kalau ckp pasal 'telur' sure dlm kepala diorg pk lain kan. kalau aku dah biasa dgn kedai tu xpe gak, leh je amik terus telur pastu byr je. ni, telur tu letak kat mana pun aku tak tau.

maka terpaksa jgk aku tanya. sblm masuk kedai tu aku dah memikirkan ayat sesuai dah. takkan aku nak tanya mcm ni,

"ada telur tak?"

kalau soalan mcm tu mmg sah2 kena bahan. jadi soalan aku berbunyi begini:

"ada jual telur tak?"

aku tgk muka mamat kedai tu mcm tahan gelak je. sbr je la aku. dia tanya aku blk,

"nak telur apa? ayam ke burung?" pastu dia mcm tergelak2 sikit. aku dah membara dah. rasa mcm nak gelak gak tp aku tahan. tergagap2 aku jwb.

"telur ayam."

mamat tu tanya lg.

"nak brp biji?" tersenyum2 je dia. haishh sbr je la.

aku, "nak 5 je"

mamat kedai : "cukup ke 5?" (tergelak2 lg)

aku: "cukup."

mamat kedai : "yeke cukup?"

mcm siottt je. lps byr laju je aku keluar dr kedai tu. tp kalau ingt blk mesti aku gelak2. wakakkakak.


p/s: apsal la org suka pk luc** kan? hahahaha.

Terima Kasih baca KISAH aku.

2 penyibuk:

mummyizz said...

telur apa??? hahahah

miss yanyan said...

telur ayam..hakhak,

Post a Comment

pengomen tegar

You are viewing "kisah telur..."
2 penyibuk Add your own!
Filed under
Posted on Tuesday, June 21, 2011
Subscribe through Atom feed.
 

Blog Template by WawaZameri.com