aku dan LRT...


baru2 ni dlm minggu lps mcm tu la, aku ada pengalaman terkepit pintu LRT. takde la terkepit teruk sgt. ala2 manje gitu. hakhak. kisahnya, pintu tu cpt sgt nak tutup. berdasarkan pengalaman aku yg dah bertahun2 naik LRT ni, aku dah blh agak brp lama pintu tu terbukak. pastu bila dia nak tertutup kan akan ada bunyi.

tp hari tu, pintu tu baru je bkk, dgn takde bunyinya tiba2 dia nak tutup. aku dah masuk separuh badan aku dah kot. masa aku tgh nak masuk tu, tiba2 pintu tu tutup. terkepit aku. awww. terpaksa aku keluar blk. bila aku keluar, pintu tu terbukak blk. so aku masuk blk. mcm sblmnya, bila aku masuk je, pintu tu nak tertutup. terkepit buat kali ke2. maka tak dpt le aku naik tren tersebut.

sjk tu aku mcm fobia sikit la. kalau time aku sampai kat platform pintu tren dah siap terbukak, aku takkan terkejar2 nak masuk. aku buat bodooo je. rela tunggu tren berikutnya kot. hahaha. mcm smlm masa blk keja, mcm biasa la aku blk ngan opismet aku. sampai kat platform, tren dah ada, pintu dah terbukak dah. opismet aku berlari2 nak masuk gak. aku steady n cool je. haha. elok je kwn aku tu masuk, pintu pun tutup. tertinggal aku. hahaha. 

mcm pg td lak masa kat Jamek, pun sama mcm smlm...sampai kat platform tren dah ada, pintu dah bukak. aku mcm biasa gak wat bodo je. muka takde perasaan je tgk tren tu. fobia la katakan. hahaha. bajet nak tunggu tren lain la. tp tgk2 lama pulak pintu tu terbukak. mcm nak suruh aku masuk jgk. pelik bin ajaib gak la. bila tgk pintu tu dok ternganga jek, aku pun beranikan diri gak la masuk tren tu. fuhh naseb baik lps. hahahaha.

mcm kelakar lak aku leh fobia ngan pintu tren kan. kih2.

p/s: teringat satu insiden kelakar kat LRT hari tu. kisahnya, aku nak touch kad rapidpass aku, tgk2 kad tu xleh detect. pastu aku g lorong sblh lak. pun sama xleh detect. geram gak masa tu. rupanye baru aku tersedar yg aku touch tu bkn kad rapidpass tp kad staff. wakakakaka. malu gila beb. xtau la org blkg perasan ke tak. mcm mana la aku leh tersilap amik kad ni. hak2. 

Terima Kasih baca KISAH aku.

0 penyibuk:

Post a Comment

pengomen tegar

You are viewing "aku dan LRT..."
No Comment Add your own!
Filed under
Posted on Wednesday, June 15, 2011
Subscribe through Atom feed.
 

Blog Template by WawaZameri.com