lawak di pagi hari = sentap???

assalam...


nak citer perihal sorg dak opis ni... dia ni jarangg sgt tgk dia follow up docket ok. kerja dia hari2 tgk movie/drama/kartun ataupun tido. ktorg dok perli2 dia byk kali pon dia mcm x paham2. pernah sekali tu, senior yg dok blkg ktorang ni mintak ktorg tegur dia. katanya kalau staf2 yg berpangkat2 ni lalu, mcm x sdp la kan kalu dia tgk ada staf yg x wat kerja. maka slh sorg dr kami dah tegur la dia, dia terima ngan hati terbuka je. tp tgk2 xde perubahan pon. still mcm tu jugak.


cerita ke2 lak, kitorg kat sini (4 org), kena share2 telefon. telefon ada 2 je. so 1 telefon share 2 org. disebabkan share, maka ada la terjadi perebutan. yela, masing2 nak guna kan. so jd mslh la bila sorg guna, sorg lg terpaksa la tunggu. aku x kisah sgt, sbb partner aku budak yg x wat kerja tu la. so, aku xde mslh rebut2 phone. kitorg dah byk kali mintak telefon lebeh, ari jumaat baru ni baru dpt avaya. avaya tu headphone yg customer service dok guna tu la. yg mcm ni:





so, xde la mslh nak share2 phone dah kan. kwn aku yg 2 org yg suka rebut2  tu dah x gado2 dah. hahah. kisahnya lg, kitorg ni kalu bab nak mengata or anyam ketupat ke, ktorg akan beremel2, so org yg diumpat tu xkan tau. (gile keji punya perangai haha). tp avaya ni dak yg x wat keje ni je yg x dpt, so dia proceed la guna phone.


pg td aku la yg stat emel dlu dak2 opis aku (2 org, bdk x wat keje tu dikecualikan). aku saja la anyam ketupat. aku ckp yg rasanya xyah pakai avatar pon xpe kot, sbb phone tu bkn ada org guna pon. pepaham je la maksud aku kan. so bermula la sesi sambung2 anyam lps tu. yg bdk x wat keje ni, ngah sdp tdo masa tu.


lps tu, tiba2 hp aku ada call in. aku jwb la. rupa2 panggilan dr ntah sapa ntah. tanya pasal kad kedit maybank aku. aku dah byk2 kali dpt call mcm ni. padahal aku x guna pon kad kedit. aku jwb pon agak kasar2 gak la td.


pas ltk fon, aku pon cite la kat dak opis aku yg 2 org tu. aku bebel2 la psl x penah guna kad kedit tp sll dpt call..bla bla bla.. 


tibe2...


dak opis yg suka tdo tu terjaga. dgn x bg salamnya, terus2 menyampuk ckp kat aku,


"kalau ko x dpt call customer, ko call la technician"


aku ngan dak opis lain berpandangan la. masing2 muka thn ketawa. mana taknya, tibe2 je menyampuk mcm tu. topik tak mengena langsung. ngah ngigau kot. ntah la. ktorg pon ckp la kat dia yg ktorg ngah ckp pasal benda lain. pastu dia ckp,


"aku dgr ko ckp pasal call customer x jwb2"


aikk?? bila ntah. sah2 ngigau kot. adehhh. ktorg tegur lg, ckp ktorg ckp psl benda lain. 


pastu terus dia blah xtau g mana. pastu x muncul2 selama dkt sejam kot. aikk xkan sentap kot????


gitulah kisahnya.




p/s: mmg hairan kalu tgk staf yg byk rilek dr wat keje. jrg la kerja ktorg ni x bz. 
Terima Kasih baca KISAH aku.

0 penyibuk:

Post a Comment

pengomen tegar

You are viewing "lawak di pagi hari = sentap???"
No Comment Add your own!
Filed under
Posted on Monday, October 24, 2011
Subscribe through Atom feed.
 

Blog Template by WawaZameri.com