makan banyak = bazir duit + berat naik!

huhu.. lama tak ngupdetnye blog... ntahla uols.. mcm xtau nak citer ape... hari ni terasa mcm nak updet blk...

ekceli lama dah aku tak timbang berat.. kat umah sewa aku xde penimbang... kalu kat Ipoh tu, leh kata hari2 aku timbang. haha. tp even x timbang pon, aku ada terasa mcm aku makin berisi.. sbbnya, aku tgk muka aku kat cermin, mcm dah tembam sikit. pastu seluar pun xyah pakai tali pinggang... haishh.. mana tak nya, bln ni aku mmg mkn x hengat donia.. effectnya, duit aku pon byk abes. yela, mkn semua yg mahal2 jerk.. huhu. nanges ok.

1)stat permulaan bln ni, aku mkn kat San Francisco. San Francisco ni mmg ada kat bwh opis aku... kalu nak naik opis aku mmg akan lalu sini. so semerbak la bau aroma kopi menusuk2 ke lobang idung aku. aku ni jns x minum kopi. so aku x brp suka bau tu. hak2. aku xtau pon sbnrnya cafe tu ada jual apa lg. yg aku tau kopi je. so aku tak teruja pon nak g situ sbb bkn penggemar kopi kan.

tp ada sekali tu aku ngan opismet aku lalu situ, ternampak la sorg ni mkn spageti. tgk mcm sdp giler je. so ktorg decide, dpt gaji je nak try mkn situ. masa hari ktorg nak g mkn tu, ktorg dah tgk2 harga menu kat situ. mak aiiii, mahal ok. tp sbb nak merasa punya psl, mkn jgk la. aku order lasagna ngan chocolate milk shake pon dah RM28. gilo2. pastu x sdp mana pon. kwn aku mkn spageti ngan ice lemon tea pon x sodap. air ceklat aku tu je ok kot. mmg pasni xkan g sana dah la. tobatt.

2) pastu bos g ajk mkn ayam golek. katanya nak belanja kami berempat. tp stlh berdiskusi 4 org..kami berpakat utk kongsi2 duit belanja beliau pulak. sbb beliau dah pernah belanje kami ayam golek dah. so bls blk la.

3) then mkn mekdi. tp mekdi ni kakak aku blanje so jimat la duit aku. mkn burger, so penyebab berat naik gak la.

4) pastu mkn domino's. time ni aku ngan kakak aku je ber2 kat umah dia. ktorg lpr tp xde benda nak msk. nak kuar pon mls. so delivery je la. kat umah kakak aku tu, domino's je yg sudi delivery. yg lain2 mcm mekdi, piza hut, burger king semua x sudi. huhu. domino's pon dah brp rggt kan. dahle aku yg mkn byk. kakak aku mkn sikit je sbb dia nak g umah kwn dia ada mkn2. so aku la yg kena perhabiskan.

5) pastu mkn kat papa john's. ni pon perstime aku mkn kat situ. masa ni aku kuar jmpe geng2 porem + nak selebret besday Q gajus. byk gile weols order smpai penuh meja. mmg patut berat naikkk.

6) then mmber opis ajk mkn kat seoul garden. mmg dah lama dah la plan ni. tp sbb aku dok mkn mahal2 je bln ni, aku ajk la depa g next month. tp mamat opis aku ni x sbr. nak gak g. aku pikir2 gak la masa tu. nak ikut kemahuan depa or pikir diri sndiri yg dah byk habiskan duit ni. last2 aku pikirkan diri aku. masa hari nak g tu, aku wat keputusan xnak ikut. aku x kisah je. byk lg hari lain leh g. tp mmber opis aku yg pmpuan tu paksa2 aku ikut gak. aku ckp byk kali dah yg aku dah xde duit. huhu. dia paksa2 aku jgk. yela mungkin dia segan kot kalu aku x g sbb dia sorg je pmpuan. dia ckp dia sanggup byr separuh kalu aku g. aku ttp xnak sbb xnak termakan budi la konon kan. tp minah tu sampai ambik hp aku bwk lari. huhuh. setelah tangan aku ditarik2 oleh dia, maka aku ikut jgk la. lgpun dia kata nak byr separuh kan. muhahahaha.

hasilnya aku naik berat 4 kilo ok! mmg tak menyangka. tp xpela, aku ok2 je ngan berat skrg.. kalau kurus benau pon x elok gak. lgpun aku bkn jns diet punya olang. haha.

tp tu baru habiskan duit utk mkn. blm benda lain lg. bln ni je 4 org aku belikan adiah besday. pastu beli baju n shawl utk diri sndiri lg. g jln2 ke shah alam lg. huhuhuhu. mcm mana aku mau saving ni?

ok stat bln dpn mmg aku xnak belanje mahal2 lg. mampu? (byk kali dah dok ckp mcm ni je tp buatnya tak)


p/s: uolss tlg ajr aku cara2 menyimpan dgn sempurna.




Terima Kasih baca KISAH aku.

0 penyibuk:

Post a Comment

pengomen tegar

You are viewing "makan banyak = bazir duit + berat naik!"
No Comment Add your own!
Filed under
Posted on Monday, October 17, 2011
Subscribe through Atom feed.
 

Blog Template by WawaZameri.com