Sedeh tak terkira!!

Ya Allah..

rasa nak menitik je air mata aku ni haa..

dugaan je aku rasa..huhuhu..

mcm mana aku nak survive utk sebulan ni??

aku baru tau agensi kerja aku T******** tu mcm vangang jerk.. (batal pose aku hari ni dok carut).

rupenya agensi tu wat style cuti sebulan sehari, bkn dia kira semua smpai hujung tahun sekaligus.

masa bln 1 - bln 6 hari tu cuti kira abis sbb xleh carry forward.. means, stat bln 7, cuti dah kira lain.. maksudnya ada 7 hari je smpai bln 12. (sapa x phm abaikan huhuh)

aku lak xtau yg dia kira sebulan sehari je.. ingatkan cuti tu amik je bila2 kan.. nak raya aku amik la cuti lama.. msti la nak cuti pjg kan.. 

masa nuzul quran aku dah amik sehari.. (KL x cuti nuzul quran tp aku yg amik cuti). pstu masa raya aku amik 3 ari cuti.. means, total 4 hari.

td tgk payslip aku utk bln lps, terkejut aku ada tls situ aku kena tolak unpaid leave 2 hari. byk gak dkt RM140 tuuu.. gila x gila? 

so aku call agensi aku tu.. baru aku tu rules dia cmtu.. org agensi vangang tu ckp, aku patutnya ada 2 hari cuti je.. bln 7 & bln 8.. tp sbb aku amik 4 ari cuti, so utk 2 ari tu dia kena tolak gaji. eii mcm ntah apa2..

pttnya xleh la wat cmni kan.. kena la kira smpai ujung thn.. cerr pk logik, raya msti laa nak cuti lama.. lps raya xyah cuti pon xpe..

aku mmg mrh2 gak ar td.. x pueh ati aku..

tp mslh skrg ni, cmne aku nak survive wehh.. dahle gaji dpt separuh je (x smpai) sbb sblm raya dah dpt advanced gaji separuh (lbh skit) sbb nak raya kan.. ni kena tolak lg..

brg keperluan lg nak abis.. huhuhu..

NAK NANGES!!!!!!!!!!!!!
Terima Kasih baca KISAH aku.

0 penyibuk:

Post a Comment

pengomen tegar

You are viewing "Sedeh tak terkira!!"
No Comment Add your own!
Filed under
Posted on Monday, September 03, 2012
Subscribe through Atom feed.
 

Blog Template by WawaZameri.com