drama swasta facebook.

mlm td dahsyat sungguh terjadi pergaduhan yg sgt2 teruk antara 2 org kwn aku kat facebook.disebabkan minah psiko sorg tu (dlm entry aku sblm ni), 2 org kwn yg dlunya leh thn rpt blh bergaduh.


aku baca komen2 diorg pon aku leh geleng kepala. adoi, sbb benda ni pon leh jadi teruk sampai mcm tu. sampai ungkit mengungkit, caci mencaci. 


hmm.. puncanya sbb si A tak abes2 memerli2 dan menghentam2 minah psiko tu kat facebook. walaupun minah psiko tu sure xkan baca sbb dia dah deactive semua akaun2 fb dia, tp si A buat mcm tu semua semata2 nak puaskan hati sndiri. sbb dia terasa sakit ati & x dpt terima si minah psiko tu blh tipu org ramai   mcm tu.


si B pulak, walaupun pd mulanya tak dpt terima apa yg minah psiko tu buat, tp dia tetap ada perasaan simpati. bg dia, minah psiko tu mungkin sakit & memerlukan rawatan. si B sanggup nak tolong minah psiko tu.


disebabkan 2 sikap yg berbeza ni la diorg blh bergaduh. sbb si B mrh habis si A perli2 dan hentam2 minah psiko ni. dia ckp tak ptt la buat minah tu mcm tu. bg dia peluang, maafkan dia, bantu dia.. bla bla bla.


kdg2 nak tergelak pun ada. aku tak backing sapa2 pon. bg aku, tu hak individu la. sapa rasa nak tlg minah psiko tu tlg la. takde sapa nak larang pon.tp jgnla sampai nak mrh2 org yg xnak tlg tu. biarla diorg dgn dosa kering diorg tu.


naseb baik la aku ni bknnya rpt dgn minah psiko tu & tak fanatik dgn cerita misteri dia tu. so buat bodoh sudah. watpe la nak amik kisah sgt dgn minah tu. kita xtau pon dia skrg mcm mana. ntah2 tgh hepy2 gelak ketawa lg sbb dpt bodohkan org ramai.


bg aku, minah psiko tu pandai menulis & reka2 cerita. so tak mustahil la ayat2 dia yg pjg lebar mintak maaf & dia sedar kesalahan dia & dia sedar dia mcm sakit tu semua adalah propa jugak utk raih simpati. kita x kenal dia in person. just dlm alam maya. dlm alam maya ni semuanya blh jadi. 


hanya org kat sekeliling dia je yg tau dia mcm mana. btl2 sakit ke apa kan. kita yg x brp knl dia sgt ni xyah la sibuk2 sgt nak amik tau. buat xtau dahla.


ni sampai gaduh2 ni apa kes? adoi...




p/s: menulis... bila ada hati. puiiii...
Terima Kasih baca KISAH aku.

2 penyibuk:

MUMMYIZZ said...

tak habis lagi ke kisah minah psiko tu?? aku yg baca ayat maaf dia tu pun rasa cam propa dia je...apa pun lantak ko lar minah,hiduplah terus dgn khayalan2 ko yg ntah apa2 tu..

miss yanyan said...

tu la pasal.. ada yg kesian sgt ngan minah ni smpai beria2 sgt nak tlg.. sanggup ke miri tu tau demi esoh ni haa..

Post a Comment

pengomen tegar

You are viewing "drama swasta facebook."
2 penyibuk Add your own!
Filed under
Posted on Tuesday, March 06, 2012
Subscribe through Atom feed.
 

Blog Template by WawaZameri.com