mati tak kenal usia..

assalam...


jumaat ari tu dikejutkan dgn kematian seorang artis, Izwan Pilus sbb serangan kencing tikus. siyes aku tak sangka. bkn sbb dia artis ke apa. tp sbb dia muda lg. baru 32. 


bila dgr cerita psl org yg muda2 dah 'pergi' membuatkan aku terkedu skjp. betapa mati tak kenal usia dan cara. kdg2 kita msti pk org tua2 yg dah mmg ada penyakit or nazak je yg ramai 'pergi'. tp sedar tak kita yg ajal blh menjemput bila2 masa? hari ni mungkin kita gembira, esok kita tak tau lg.


aku rasa sedeh baca kisah org yg mati mengejut ni. membuatkan aku rasa insaf. tp selalunya insaf tu skjp je. ntahla, rasa takut tu mmg ada. tp still lg buat dosa. bila nak berubah btl2 pon tak tahu la.

semakin aku meningkat usia, semakin aku rasa nak berubah. tp semakin aku rasa nak berubah, semakin byk dosa aku buat. huhuh. betapa tak kukuhnya pendirian aku kan. benda yg aku nak elak buat, benda tu la aku dok buat. ermmm. 


hrp aku dpt jumpa org yg dpt bimbing aku nanti. aminn.



TUHAN tolong lembutkan hati hamba
untuk mencintai-MU seadanya (selamanya)
kerna ku tak sanggup
kerna ku tak mampu
menghadapi siksa neraka-MU

TUHAN aku tahu byk dosaku
hanya ingatkan-MU kala dukaku
namun hanya Kamu yg mampu membuka
pintu hatiku untuk cinta-MU

ALLAH..ampunkanlah hamba-MU (dosaku)
yang selalu dustakan janjiku
agar kelak ku takkan disiksa
kerna dosa-dosa masa lalu

ALLAH..jatuh air mataku
dan terus mengalir mengiringi doaku
ALLAH..Yang mengampuni segala
Dosa-dosa hamba yang meminta..

Hanya mampu berdoa..
Moga maghfirah (keampunan) tiba nanti..

Terima Kasih baca KISAH aku.

2 penyibuk:

MUMMYIZZ said...

aku pun cam tu jugak..lau dgr org muda mati mulalah rasa insaf..pas2 tu wat dosa balik...

miss yanyan said...

kannn.. bila laa nak insaf btl2 ni.. ermm..

Post a Comment

pengomen tegar

You are viewing "mati tak kenal usia.."
2 penyibuk Add your own!
Filed under
Posted on Wednesday, January 25, 2012
Subscribe through Atom feed.
 

Blog Template by WawaZameri.com