kisah semalam.

26/11/2012.

smlm aku g keja dr umah akak aku kat Semenyih. akak aku yg sulung hantar sbb ofis dia dkt2 dgn opis aku gak. so aku angkut sekali beg baju aku sbb aku tido sana dari sabtu.

akak aku tanya nak ke dia hantar aku blk umah sewa aku lps keje nanti sbb dia kesian aku bwk beg baju sekali. memikirkan beg aku tu tak brp berat & masih mampu nak angkut, aku ckp la aku blh blk sendiri. yela, tak sampai hati gak mintak dia hantarkan. 

blk keja, aku tgk tren dah sedia ada. tp penuhhh gile dlm tu dah mcm ikan sardin. so aku x naik. aku tunggu yg lain. tren tu x gerak2 pon. x pasti dah brp lama. lps tu dgr annoucement ckp tren tgh ada prob skrg, so dia akan berhenti lama di setiap stesyen. ermm patutla.. yela, tgh ujan lbt. selalu mcm tu la. kalau time ujan lbt msti tren tergendala.

time2 mcm tu terdetik la dlm hati aku, kalau tau tren nak wat hal aku terima offer akak aku nak hantar aku blk. tp apakan daya dah terlambat. akak aku pon dah kuar ofis dah time tu. redha aje la tunggu tren.

dkt 15 min gak kot aku tunggu tren. then dtg tren berikutnya, aku cpt2 masuk. nasib baik dah stanby tunggu btl2 kat garisan dpn. so xde la berebut2. tren tu pon sah2 la penuh mcm sardin & berhenti lama gile kat setiap stesyen. dahla perut lpr gile sbb dr pg x jamah apa2. xtau kul brp nak sampai umah. 

sampai kat psr seni, dgr annoucement ckp yg tren x akan berhenti kat jamek. so sapa2 yg kena turun jamek tu kena cari alternatif lain. what? aku pon terpaksa la kuar ke psr seni tu. bila dah kuar dr stesen tu, aku dah xde hala tuju. xtau nak ke mana. to be honest, aku mmg x reti langsung naik bas kat KL. to be honest lg, aku kalau pertama kali kat satu tempat yg aku x biasa or x pernah, mesti aku akan cuak sampai rasa nak nangis.

mcm tu la aku masa kat psr seni smlm. nak naik bas x reti. cari teksi, tp x jumpa. ikutkan stesen plaza rakyat dkt je sbnrnya tp aku xtau jln. nak2 sorg2 lak tu, so aku jadi takut. 

aku teringat kwn aku yani yg umah dia dkt ngan ofis. so aku terpikir nak patah blk ke ofis & tumpang umah dia kjp. aku pon call la dia, rupa2nya dia tgh dating laa pulak dgn pakwe dia. haishh. satu je lg cara aku, aku pikir nak g umah akak aku je. sbb stesen yg dkt umah akak aku tu slps stesen jamek. so aku naik la blk stesen psr seni tu. tgk2 tren yg sampai mmg penuh gile maka aku x dpt masuk. aku nampak ada sorg minah kat situ. aku tanya la btl ke tren x stop kat jamek? dia ckp x dgr annoucement la pulak.

aku ckp la mmg ada annoucement td. aku tanya dia nak ke mana. dia ckp nak g jamek gak. fuhh rasa lega sikit sbb ada geng. aku tanya la, so mcm mana ye, apa ptt kita buat? cewahh. dia ckp leh naik bas stop kat kotaraya, tak pon jln kaki ke stesen plaza rakyat. alamak, dua2 aku lemah. aku pk nak folow dia je. tp dia dok ckp tepon lak pastu. aku nampak ada polis bantuan kat situ. aku tanya la dia btl ke tren x stop kat jamek. dia ckp btl.

polis tu tnya aku nak g mana semua, then dia ckp g la stesen plaza rakyat. aku ckp xtau jln, huhuhu. pastu aku nampak minah td dah abis ckp fon, aku ckp la kat dia mmg konfem tren x stop kat jamek. dah tanya polis td. aku dok ingt leh la kot nak jln ngan dia g plaza rakyat kan. sekali dia ckp nak turun kat jelatek la pulakk. huhuhu. nak nanges lak rasanya.

x lama pastu tiba2 dgr annoucement yg tren dah ok, so akan stop kat jamek semula mcm biasa. fuhhhh lega sgt2 ok. dpt la aku blk umah spt biasa. perut kosong gile rasa mcm lembik sgt time tu. kena mrh ngan akak & kwn aku sbb x jamah apa2 langsung. huhuhuh.

sampai kat umah aku, aku terus tapau nasik n terus mkn. huhuh. aku sampai lambat 45 min dari biasa. pengajaran utk aku huhuhu. lps ni aku sediakan bekal roti bwk g opis. biasa la aku ni jenis x lunch. biasanya aku mmg akan beli kuih or roti utk bekpes & bancuh milo. tp smlm apa pon aku x jamah. tu yg rasa lembik gila.

tu la ceritanya smlm. rapid KL ni asal ujan je wat hal. geram je aku. huhuhu.



Terima Kasih baca KISAH aku.

0 penyibuk:

Post a Comment

pengomen tegar

You are viewing "kisah semalam."
No Comment Add your own!
Filed under
Posted on Tuesday, November 27, 2012
Subscribe through Atom feed.
 

Blog Template by WawaZameri.com