kesakitan mata!!!!

ini bkn mata aku. gambar hiasan semata2.


uwarghh..tak sangka ku akan terkena jgk...


asalnya anak buah aku yg umur 10 bln tu yg sakit mata masa cuti raya ari tu. dia terjangkit dr budak kat nursery dia. dua2 belah mata dia merah. kesian sgt aku tgk masa tu. mcm nak nanges je muka dia.


pastu lps cuti raya, aku dgr cite yg ayah & abg dia lak kena. yela, diorg kan tidur sama2 kan. so tak mustahil la kena. ayah dia sampai dpt MC 2 minggu. huhu. best gak leh sambung cuti raya lama2. hehe.


pastu kelmarin, masa aku dlm keta ngan akak aku yg sulung, akak aku tu bgtau yg berita terkini abg yg atas aku tu & anak dia lak terjangkit. terkojut den dongar. ramai dah kena. pastu x lama pastu dgr cite abg aku lg sorg pon terkena gak. ekkk ngeri je aku dgr. yela, sama2 dok serumah kan masa cuti raya ari tu. pastu dok main2 lak ngan baby tu. hukhuk.


mlm lps dgr cite tu, aku lak yg terasa2 mcm mata kanan aku sakit. memula aku ingtkan sbb psikologi je. yela, dok dgr ramai dah terkena, msti terasa mcm diri sndiri pon terkena gak kan. lg 1 sbb aku pakai masker mlm tu. (rutin harian mlm2, maklumler nak kasi kulit cun. muhahahahaha). so aku ingtkan mata sakit sbb terkena serpihan2 masker tu ke. hukhuk.


esok pgnya masa aku nak mandi, terasa pedih gila2 mata kanan aku tu. pastu air mata dok mengalir kat belah situ je. aku mmg terasa dah mcm ada ciri2 nak sakit mata. tp aku tgk xde la merah pon. setakat sakit2 je kan. so aku mls nak g klinik lg. nak tggu smpai ptgnya mcm ne.


mlm tu makin sakit. pg td aku bgn tdur, aku tgk cermin, OMG!!! sgt merah ok. melekit2 lagi. mmg pedih gila. huhu. mmg kena g klinik. tp aku mcm malassssss sgt nak MC. lately ni aku asyik MC sajork. lgpun keja byk kat opis. doket berlambak2 lum setel. kesian lak kalu kwn aku yg kena follow up doket aku tu. takut diorang tak paham remark aku. huhuh. 


so aku g jgk keje pg td. target nak setelkan doket urgent dulu pastu baru g klinik. aku g klinik panel opis aku jek kat bwh opis aku. tp aku kena byr gak duit ubat sbb lum jd permanent staff. huhu. doktor kasi MC sehari jek. dia suh aku blk umah & tak bg aku kuar umah 3 hari. dia ckp sakit mata ni sng berjangkit kat org. huhu. musnah plan aku nak main boling ngan kwn2 aku esok. huwarghhh. 


bila aku cite kat akak aku, dia terkejut aku dpt mc sehari jek. sepatutnya sakit mata mcm ni kena cuti lama. paling sikit seminggu katanya. huhuhu. kalau leh xnak la mc lama2 kot. aku harap2 isnin ni dah OK la. huhuh. kalau tak OK kena la g klinik blk nak mntk MC lg. huhuhu. ratu MC sungguh aku ni.


kiranya bila dikira2, aku org ke7 dlm family aku yg terjangkit. kalau kira dr pembawa yg sebenar2nya, aku org keberapa la agaknya ya. huhuh. nasib2.


takleh kuar umah la nmpk gayanya gini. spek itam pon tarak. kalau ada xpe gak kan. hikhik. xpela, duduk je la umah. hukhuk.


di saat ini, mataku kepedihan lg. :(




p/s: lps cuti raya tak nampak lg mamat ego. wahh sgt sedeh.
Terima Kasih baca KISAH aku.

0 penyibuk:

Post a Comment

pengomen tegar

You are viewing "kesakitan mata!!!!"
No Comment Add your own!
Filed under
Posted on Friday, September 09, 2011
Subscribe through Atom feed.
 

Blog Template by WawaZameri.com