Dugaan...

Dah masuk hari ke-9, mata masih blm OK sepenuhnya. tp hari ni aku tgk ada perubahan. mcm dah makin berkurang, tp blm 100%. dari 2 klinik swasta aku pegi, 1 klinik kerajaan, amalkan doa penyembuh sakit mata (surah Qaf ayat 22), titis guna air zam zam, mudah2an semuanya dipermudahkan olehNya. 

Mcm2 dugaan aku terima. tak sapa minta jatuh sakit kan. tak dinafikan aku sampai berendam air mata. mungkin ada yg ckp, ala sakit mata je kan. mungkin aku jenis tak kuat terima ujian.

Mana la aku tak sedih. di saat2 mcm ni, tak ada yg nak mendekati. osmet 3 ari tak blk rumah. bila dia nak blk lps 3 ari tu, dia blh pesan kat aku, jgn keluar bilik. ya Allah, betapa hinanya aku rasa. seolah2 aku ni ada HIV. ye, aku phm tak sapa nak berjangkit kan. aku pon tak nak sebarkan virus ni kat org. tapi janganlah sampai ckp mcm tu kan. sekurang2nya elak je la dari dekat dgn aku. aku dlm rumah pun pakai sunglass. betul2 aku jaga diri aku supaya tak tersebar kat org.

Utk itu, aku larikan diri. sblm osmet aku sampai umah, aku dah kuar dulu g umah kakak aku kat putrajaya. sini aku rasa hepy & tenang. diorang langsung tak kisah. sebabnya diorg pun tgh sakit mata. lgpun, asalkan aku jaga diri aku - sentiasa pakai sunglass, tak share towel dgn org lain, tgn sentiasa bersih. dgn diorg aku dpt keluar jln2 lg. g tesco, mkn KFC. terasa poyonya aku & kakak aku jln2 dlm tesco pun pakai sunglass. tak peduli la apa org kata. haha. siap singgah kedai jual sunglass, saja2 nak beli sunglass baru. mesti org2 kedai tu dok pikir yg aku & kakak aku ni msti jns spesies suka tukar2 sunglass ni. hak2.

Ni la 1st time aku mc begitu lama. bkn aku yg mintak kan nak jd mcm ni. bila mc lama ni aku percaya mesti ramai yg ssh nak caya. ada yg tanya aku - aku nak habiskan semua mc sekaligus ke? tak takut KPI menurun ke mc lama2? kat mana aku beli mc?

wahai kwn2ku semua, aku sakit betul. tak pernah dlm hidup aku beli2 mc tau. mmgla takut KPI menurun, tp nak buat mcm mana? takkan aku gigih jgk pegi keja? kaki & tgn mmg la gagah, tp kalau virus mata aku ni tersebar 1 opis? aku  jgk disalahkan.

takpe, semua ni buat aku jd lg tabah. biarlah org nak kata apa kan? aku sendiri je yg tau.

aku harap minggu dpn dah blh kerja dah. tak tahan rasanya mc lama2. huk huk.

Terima Kasih baca KISAH aku.

2 penyibuk:

QUE ADAMS said...

xyah PK ape org wat or pk psl kite .. bile kita ssh/ ssakit .. bkn ade yg pduli pown . lumrah .

miss yanyan said...

yap..biasa la..kwn dtg masa kita hepy je.. masa ssh x sapa peduli pon.. lumrah.

Post a Comment

pengomen tegar

You are viewing "Dugaan..."
2 penyibuk Add your own!
Filed under
Posted on Saturday, September 17, 2011
Subscribe through Atom feed.
 

Blog Template by WawaZameri.com