kesan calar.

pagi td, masa aku tgh mandi nak g keja, tangan kanan aku terasa pedih sgt masa terkena air. aku tgkla kat tgn aku tu, ada kesan calar sikit. aku fikir mungkin ada terkena apa2 kot time tido. aku abaikan.

then, masa kat ofis, tgh2 sembang ngan kwn2 aku, aku terpegang tgn kanan aku tu. terasa sakit. aku selak lengan baju kurung aku. tgk ada byk kesan calar mcm terkena cakar. pjg2 dan merah. mmg sakit. kdg2 nak angkat tgn pon sakit. aku tunjuk kat kwn2 aku. diorg pon pelik. ramai ckp "hantu" cakar. ntahla, aku bkn x caya benda2 mcm ni, cuma xtau sejauh mana kebenaran. tp bila fikir2 punca tgn calar tu, rasa misteri la pulak kan. 



sbb nak kata aku mengigau mlm2, pastu tergaru tgn sendiri mcm mustahil. bkn sbb aku ni jns x ngigau, tp sbb sblm tidur tu aku baruuuu je potong kuku. mmg x logik la aku tergaru sampai jadi merah mcm tu. nak kata aku terlanggar besi katil ke, katil aku mmg xde besi. setau aku mmg xde benda tajam sekitar katil aku. nak kata kena gigit serangga pon, tapi x nampak mcm kena gigit, terang2 mcm kena cakar. ntahla yek.

aku saja la post status kat fb pasal kisah "misteri" aku ni. then tetibe ada kwn aku whatssapp aku.. dia ckp dia pernah terdengar ustaz ckp, selain dr kesan lebam, kesan cakar pon ada kaitan dgn gangguan jin. hmm, tetibe aku rasa scary. terus aku gugel2 psl benda ni. mmg ada gak la terjumpa artikel2 psl ni. tp sbb yg sahih xtau la. yg tau ada kaitan dgn jin je. 

ni antara post yg aku baca kat sini yang mcm nak sama ngan kes aku.

"Aku pernah tengok kesan calar seorang yg dikatakan terjadi selepas bangun tidur, garisan calarnya kecil dan halus macam dituris dgn blade atau terkena gurisan duri yg tajam, tetapi panjang lebih kurang 6" lebih. Tidaklah dalam sampai mengalirkan darah. sekadar garisan merah macam calar kena duri... tuan punya tubuh yg menghadapi masalah ini hanya sedar apabila mandi pagi, kerana terasa pedih tempat yang bercalar tu.. katanya sebelah malam dia mendengar ada bunyi cakaran di luar pintu biliknya..." 

tapi aku xde la dengar bunyi cakaran ke apa kan. sepanjang aku hidup ni mmg aku x pernah dgr bunyi2 yg seram. mmg minta dijauhkan. huhu.

tetibe aku teringat lebam kat kaki aku yg jd tanda tanya gak. dah lama dah lebam ni. ntah2 ada kaitan ngan jin gak tak? erkkk.. takut lak tetibe. 


 
masa mula2 jadi ni aku mmg x pk apa pon..just pk mslh pakai sandal wpun ada sikit tak logik. yela kalau pakai kasut logik la jadi lebam kat situ kan. penah tunjuk benda ni kat mak aku. dia ckp mungkin aku ada tersepak apa2 tanpa sedar. rasanya xde pon. tp siyes x pk ke lain. tp bila jadi calar ni, terpikir lak mcm ada kaitan. sakit gak ni kalau jln byk. dahle aku hari2 mmg jln byk g keja. mmg sakit la kdg2. huhu.

mungkin benda yg jadi kat aku ni utk mengingatkan aku supaya jgn tinggalkan amal ibadat. ya Allah, insaf kjp aku.

harap2 xde unsur2 mistik jadi. 

p/s: dr dulu sampai skrg x suka baca kisah mistik dan hantu.

 

Terima Kasih baca KISAH aku.

10 penyibuk:

FEENA ZAIN said...

seram lak...huhu... baca doa sebelum tido, ayat 3 Kul, qursi.... solat jgn tinggal ye... rajin2 mengaji :)

miss yanyan said...

baiklah ustajah che pah.. insha Allah akan diamalkan.

mashi said...

aku penah kene alih tido, ko kan penah tido kt bilik aku kan, kite masing2 kepala arah tingkap kaki arah pintu kan... 1 malam tu aku terjaga, kaki aku kat tingkap, kepala aku arah pintu bilik huhuhu... sebelum tido tu aku tgk cite antu huhu

miss yanyan said...

yeke mashi? uhuhu.. aku x penah lg alami benda2 misteri camtu.. setakat lebam2 tu biasa la.. ni 1st time calar..huhuh

Fifi Nadhrah said...

kup.. g la jumpe ustaz.. aku dulu selalu lebam.. sedar lebam time mandi jugak.. kalau ade bende kacau.. nak terase sakit tempat yang kene tu mase mandi la..

miss yanyan said...

huhuh xpe la.. sbb jrg2 jadi.. kalau selalu jadi baru g jumpe ustaz..

Anonymous said...

aku mengalami hal yang sama seperti itu ada bekas cakaran pas bangun tdur,,

Remizah said...

ya allah.. sy pun terjadi mcm gtu jg. kne cakar...smpai ke siku. panjang ckar tu dlm 6 inch jg.
scary nye... takot la klu btol btol kne ganggu dgn jin.
sy perasan sbb mse mndi pg td. tbe pedih je. tgok tgok..tgn ni mcm kne ckar. yg peliknye ckap tu 3 line..

Remizah said...

ya allah.. sy pun terjadi mcm gtu jg. kne cakar...smpai ke siku. panjang ckar tu dlm 6 inch jg.
scary nye... takot la klu btol btol kne ganggu dgn jin.
sy perasan sbb mse mndi pg td. tbe pedih je. tgok tgok..tgn ni mcm kne ckar. yg peliknye ckap tu 3 line..

said...

saya pun akhir2 ni kerap terjadik calar2 tu . sy pun baru perasan masa tgh mndi . keesokan hari pulak sy prasan dkt dahi pun ada .

Post a Comment

pengomen tegar

You are viewing "kesan calar."
10 penyibuk Add your own!
Filed under
Posted on Tuesday, February 26, 2013
Subscribe through Atom feed.
 

Blog Template by WawaZameri.com