status di FB.

just nak share. mcm2 perangai org kita blh kenal melalui fb sbnrnya. ada status mcm2 yg kita blh tgk. bg aku, x kisah la kita nak share apa2 kt fb tp jgn sampai melampaui & over. mcm cth, rindu kat suami pon nak kecoh2 sgt kan.. sms sudeh. pastu ada gak jns manusia yg tanpa segan & malu g dedahkan perangai buruk ahli keluarga diorg. psl laki dia ada pmpuan lain, adik dia berhutang ngan dia pon nak gtau kt fb. perlu ke?

ada sorg ni, aku tgk status dia x abes2 nak perli org. pastu ada je benda dia x puas hati. aku xtau la status mcm mana yg dia rasa mcm puas hati. ada je yg x kena. ok mcm cth la, hari tu masa AJL, standard la org ckp mcm2 psl AJL tu kan. (x kisah la pertandingan apa2 pun sure ada yg mengomen kt fb). nanti mesti akan nampak status org tu, "ramai ye juri tak bertauliah kat fb ni". 

ada lg, skrg kan musim drama adaptasi dr novel, yg ni pon standard la org akan ckp psl drama tu kt fb. dia pon mula la up status, "kalau dah tahu x sama mcm yg uol baca, watpe nak tgk2 lg? dok diam2 dah la."

ada sekali tu, kwn dia ilang pendrive ke apa ke.. kalu x slp kwn dia tu cikgu kot. then ada la kwn dia tu tls status psl siapa yg terjumpa pendrive dia minta pulangkan. dia bising2, dia ckp, org tu tls status mcm tu nak sapa baca? anak murid ke?

haishh.. mmg ada je la x kena. byk lg kalau aku nak senaraikan. ltk gmbo coklat pon dia perli. dia ckp, mkn coklat pon nak bgtau kt fb ke?

abes dia tu selalu updet psl menu dia hari2 blh pulak ye? hmm mcm2.

masa mlm thn baru ari tu, tepat kul 12 aku saja la up status, aku tls "status pertama thn 2013". esoknya baru dia baca status aku tu. dia ckp, "sanggup btl tunggu sampai kul 12 tgh mlm semata2 nak tls status ni". eh hello, dah mmg time tu aku x tdo lg. bknnya aku sengaja tunggu. lgpun status aku, aku punya pasal la.

masa bln puasa pon, aku rajin updet psl hadis2, doa2 semua buat pedoman. bknnya aku nak tunjuk konon2 aku alim ke apa. takk. aku saja nak share utk kebaikan diri aku gak. dia pon mula la perli kt fb, lbh krg camni la, "org yg dok tls psl hadis2 semua tu dia amalkan ke? ke nak menunjuk je?" siyes aku x paham org mcm ni.

lg 1, kalu team bola sepak fav dia menang, dia akan bangga kaw2 laa.. x abes canang2 kt fb. tp kalau kalahhhhhh, ckp mcm2, berat sblh la..apa laa.. ada je x puas hatinya. pastu kalau ada team yg kalah, kemain dia kutuk. mcm bajet bagus je.

sbnrnya org mcm ni, dia bkn apa.. dia jns suka pikir negatip je kat org. kalau aku rajin aku post kat entry lain. 

so renung2kan dan slmt beramal.
Terima Kasih baca KISAH aku.

6 penyibuk:

mashi said...

tu la,boleh bergaduh gak la pasal fb ni hahaha...kelakar pon ade

miss yanyan said...

hahaha aku ada baca komen ko gaduh ngan kwn ko psl mahathir tu

Fifi Nadhrah said...

ko block je la org tu.. hahaha

miss yanyan said...

hehe bg aku..watpe kita yg kena hide status kita dr dia or block dia ke apa.. kalau dia x suka baca status kita, dia yg patutnya hide kita dr kuar kat newsfeed dia kan.. drpd dia kutuk2 & tmbh dosa kannn.. hihihi

ZuReeNa said...

aku ada sorg kwn yg mcm ni...aku post gmbr aleesya pn dia pi perli2 aku kt org lain. suka ti aku la fesbuk aku nak letak gmbr anak aku byk mana pn..mcm la aku ada tag dia pn...

miss yanyan said...

reena, btl2.. kita nya fb kan.. kalu x suka hide je..kan sng..

Post a Comment

pengomen tegar

You are viewing "status di FB."
6 penyibuk Add your own!
Filed under
Posted on Friday, January 25, 2013
Subscribe through Atom feed.
 

Blog Template by WawaZameri.com