Rakyat Malaysia yang prihatin

assalam..

td masa g kije, mcm biasa la naik tren kan.. dan mcm biasa la x dpt tempat duduk.. standard laa berdiri2 ni.. dah biasa dah..

tiba2 je aku terpandang sorg budak pmpuan dlm umur 4,5 thn mcm tu la.. tertidur kat lantai tren tu sambil mencangkung dan bersandar kat dinding.. aduhaii sian lak aku tgk bdk tu.. xde ke org yg prihatin bg bdk tu duduk?? ni la rakyat Malaysia kan.. aku nak bg duduk pon xleh sbb aku pon berdiri kann..

teringat ada satu hari tu, aku naik tren dan dpt duduk.. pastu masuk sorang pmpuan pregnant ni.. dah xde seat kosong so dia berdiri je la.. aku tgk yg duduk dkt2 ngan tmpt dia berdiri tu xde pon yg nak bg dia duduk.. maka aku yg duduk agak jauh sikit ni bangun la  dgn tujuan nak bg dia duduk.. tgk2 x sempat aku nak bgtau pmpuan tu, dah ada org lain yg duduk dulu.. aduh sbr aje la.. aku ni dahle x reti sgt nak tegur2 or maki2 org ke kan.. tp aku bersangka baik aje la, mungkin org tu & org2 lain dlm tren tu xde yg perasan pmpuan pregnant tu sbb tu diorg xde yg bg dia duduk..

teringat jgk status kwn aku kt fb, kwn aku tu masa tu tgh pregnant.. masa tu dia kat hospital nak g check up.. dia tls, mmg la 1 kepujian para2 suami temankan isteri diorg g check up.. dan nampak loving & caring la bila para2 suami sentiasa duduk di samping isteri diorg.. tapi tak ke ada rasa prihatin dan kesian tgk pmpuan pregnant lain yg x dpt duduk? xde pun nak bangun & bg diorg duduk kan? well, rakyat Malaysia mmg sgt prihatin ye tak? rasanya kalau kat oversea tak mcm ni.. 

apa pun bersangka baik aje la di bln puasa ni.. hehehe..

p/s: selamat hari raya.. maaf zahir batin.. selamat pulang ke kg halaman msg2.. pandu cermat jiwa selamat.. :)


Terima Kasih baca KISAH aku.

0 penyibuk:

Post a Comment

pengomen tegar

You are viewing "Rakyat Malaysia yang prihatin"
No Comment Add your own!
Filed under
Posted on Thursday, August 16, 2012
Subscribe through Atom feed.
 

Blog Template by WawaZameri.com